tisdag 24 februari 2009

Dramatik


Idag skulle Saffe skos. Inget konstigt med det. Det kom blod. Inte jätteovanligt när det gäller Saffe, men psykiskt jobbigt för honom (Han är ju värsta mesen) Vi la tryckförband och det slutade snart blöda så han kunde få sko på lilla hoven. Men ojoj, va det var synd om honom! *s*
Så det blev ingen ridning där idag, masserade igenom honom istället och det gillar han ju. Blir lite för sällan, men tiden! :-(

Red däremot Nalle lite lätt lösgörande på vallen idag. Jag skulle nog kunna rida honom hur länge som helst. Han är ju helt underbar! Lösgjord, mjuk, arbetsvillig (men blir lite trött, kondis ej på topp) Jag ger galoppskänkel, han galopperar lugnt och samlat på tygeln. Jag kan nästan släppa tyglarna och bara styra med vikten. Där har Saffe lite att lära av...

Longerade Madde med sadel. Ja, hon är korkad. Men rätt söt :-) Gick inte lika bra idag som sist, men snart så. Igår så longerade peter henne då sneddar hon hela tiden... Hon försökte lite med mig idag oxå och när jag motade ut henne så måste hon hoppa lite. Hon trasslade så hon ramlade en gång, och då reser hon sig inte. inte för att hon brutit ryggen eller halsen eller så, utan för att hon ska äta snö. Säger inget mer.

Borstade Omega. Ni som inte hann klappa kaninpälsen - sorry. Hon har nästan fällt av allting. Hon får ha dubbla täcken nu ett tag för det är ännu ganska kallt faktiskt.

Har beställt en ny sadel. En bomlös. Tog en budgetvariant för jag vet inte om jag egentligen gillar att rida i bomlöst, men vad gör man inte. älskar jag den så blir det kanske en dyr längre fram. Nu var ju inte den här gratis bara för att den var en budget ska ni tro. Nästan fyratusen pengar fick jag punga ut med. Tur att man är rik. Ha ha, fucking ha.

Och Kronprinsessan och Daniel Westling har förlovat sig. Är det inte rart så säg?

.

Inga kommentarer: