tisdag 3 februari 2009

Bokmal


Har fått lite klagomål över att jag inte uppdaterar denna blogg så ofta som jag borde. Orsaken är enkel. Jag hinner inte. Jag har satt Saffe i hårdträning på riktigt, samt börjat läsa en nya bok. (Boken tar mest tid)

Igår och idag har dock Saffe vilat och igår red jag gamla Nalle. Takterna sitter i där kan jag säga, han böjde nacke och gjorde skänkelvikningar aldrig så fint. Skall till ridhuset med Saffe imorgon (åker sent ni vet) och jobba lite igen, tänkte nog jobba en del galopp då. Går inte att jobba galopp på underlaget som är ute nu, så enkelt är det. Det är svårt att jobba trav tillåme mellan varven, Saffe blir spänd och trippig om han skulle råka halka eller snubbla en gång, vilket är lätt hänt i dessa dagar.

Har läst ut "Och Piccadilly Circus ligger inte i Kumla" av Håkan Nesser och måste säga att den var bra mycket bättre än de halvtrista Van Veeteren. MEN den bok jag läser nu går kanske eventuellt under epitetet "tantbok" men WTF, jag älskar den! Den heter Ryttare, är skriven av Jilly Cooper och är 750 sidor lång. Jag började läsa i söndags och är nu på sidan 604. Den är skitbra! Lite tramsig förstås och förutsägbar på en del ställen och många av tjejerna är våp, men hjälp, den är kanonbra! Hamnar högt upp på min boktipslista (om jag nu hade haft någon sådan). Skall strax avsluta här och gå ner och läsa igen och se om den slutar så som jag tror och hoppas (det gör den förmodligen)

Var och hälsade på kära Hanna och hennes lilla bebis idag. Han sov mest men en söt liten rackare var det. Nu vill jag på intet vis var taskig, men han var väldigt lik sin pappa när han skrek... ;-) Annars så var han väldigt liten om man jämför med dem ungar jag är van med och bra mycket stillsammare. Inget bebissug inställde sig dock hos mig.

Har förresten börjat ge Saffe fodertillskott. V.S.L, står för Vitamin E, Selen och Lysin. "Bra för tävlingshästens muskler". Så nu vet ni det.

.

Inga kommentarer: