lördag 28 februari 2009

Feber...

Åh, äntligen! Back to life! Börjar känna mig ganska normal igen. Började i torsdags, ringde jobbet för att kolla om jag kunde ta lite komp på morgonen för jag kände mig inte riktigt fit. Det gick ju bra. Kom till jobbet, tog tempen (vi har örontermometer på jobbet - superbt) 38,1. Inte så konstigt att jag kände mig slak. Tog tempen igen innan jag gick hem - 38,6. Stannade hemma fredag. Som mest har jag uppmätt min feber till 39,1, det var igårkväll innan Lets Dance.(Och inte fan mådde man bättre av att se det sen, men iallafall...) Tillbringade nästan hela fredagen i sängen med både mitt och Peters duntäcken över mig, huttrande i fosterställning. Natten var jobbig, hostade, svettades, frös, ont i huden... Men så imorse kändes allt bättre. Nere på 36,7 som är min normaltemp. Men så jäkla matt! Trött och seg och lite yr. Så jag vill bara säga till alla föräldrar: Att ge ert barn en feberfri dag hemma innan ni skickar iväg dem på dagis igen är INTE för mycket begärt!

Och Lets Dance... Jag kan inte fatta att Laila sjunkit så lågt att hon blivit ihop med FJANTEN Niclas Wahlgren! Jag brukar alltid rösta på Laila, men inte längre. Nu får hon klara sig utan mig. Hur nu det ska gå...

Har inte ridit sen tidernas begynnelse känns det som. Först var det ju hovblodet och sen skulle jag ju då som sagt bli sjuk. Kommer nog inte rida imorgon heller, iallafall inte om jag inte känner mig enormt mycket bättre än idag. Det är ju årsmöte i WRK imorgonkväll och jag skall vara sekreterare så jag får se till att hålla mig pigg. Hoppas Saffe bara mår bra av en vilovecka mitt i allt. Det är 8 veckor till tävling - hoppas vi är redo. Men han känns fin... Vad jag minns, det var ju som sagt ett par årtionden sen jag red... :-(

Peter och jag skulle ha gått på Män som hatar kvinnor ikväll egentligen, men vi hoppade över det p.g.a. min hälsostatus. Tar det på måndag istället. Har mkt höga förväntningar på den filmen...

Nu måste jag gå ner och kollapsa i soffan igen. Det tar på krafterna att va sjuk.

.

Inga kommentarer: