fredag 6 februari 2009

Fredagkväll

Boken var bra nästan hela vägen. Dom strulade till det rätt ordentligt ett tag så jag tänkte skicka den i braskaminen, men så de sista 3-4 sidorna så fixade det till sig. Spänning in i sista stund, alltså. Nu har jag börjat på en annan, "något" tyngre bok. Vilken får ni veta en annan gång.

Jag har nu gått ner 0,8 kg. Haha fucking ha, som vi brukar säga.

Saffe och jag var i ridhuset i onsdags. Glömde sporrarna och S var ju inte sen att utnyttja det. Tramsade på så jag fick bli rejält arg och först då kunde han skärpa sig. Har lite träningsvärk i benen än idag... (Jag har ju inte sporrarna för att göra honom illa på nåt sätt. Men Saffe är en ganska kaxig pålle och struntar gärna i mig när jag ber honom göra jobbiga saker. Då är det ganska bra att ha sporrarna så jag slipper klämma med benen tills jag får mjölksyra. Sporrarna är lixom en förlängning av skänkeln, om man säger så. Jag behöver inte ta i lika mycket för att det skall kännas lika mycket. Hoppas ni fattar. Men ni är ju smarta människor så det är klart att ni gör)Iallafall så skärpte han sig och gick MYCKET trevligt i form, fina övergångar och ett par helt underbara skänkelvikningar. (Men dörren var farlig. Glöm aldrig det. Kopplar man av så anfaller den rätt som det är)
Provade att lägga in lite galopp ganska tidigt i passet - ingen bra ide´ alls. Saffe måste vara ganska avspänd och lösgjord när vi börjar med galopparbetena, eftersom dem i sin tur gör att han spänner sig lite. Så han inte ordentligt avspänd innan så blir det lätt lite soppigt. Alltså är galopp mot slutet vår melodi, om nån undrade.

Saffe har förresten inte gårr ner ens 0,8 kg. Han är ganska tjock. Men då platsar han ju här. Den enda i det här hushållet som är en tunnis är ju den kära Peter.
Tulo och Zodiac (katterna) - tjocka
Nalle - tjock
Madde - tjock
Omega - riktigt tjock (men hon ska ju ha bebis om två månader så hon är den enda som är ursäktad)
Jag - väldigt tjock och inte gravid
Saffe - lite tjock
Peter - snygg och hyfsat fit

Livet är orättvist men what else is new?

Apropå Omega som är våran mammahäst (Dags för en parentes igen. De allra flesta säger att det heter "fölmärr" och att man inte ska förmänskliga sina hästar. Eh... Sköt du ditt) så har hon JÄTTEmjuk päls! Undrar om det har med alla hennes vitaminer att göra. Det känns som att klappa en kanin. Saffe som får nästan likadana vitaminer och dessutom olja har förvisso fin päls men inte alls lika mjuk. Om ni vill får ni komma och klappa Omega men det kostar 1 äpple.

Jag är verkligen strukturerad ikväll.

Nu börjar Lets Dance. Det är ett klart favoritprogram. Och Jessica Almenäs är så snygg! Om jag var lesbisk hade jag nog varit kär i henne. Oftast väldigt snygga kläder oxå, fin i håret... Och om jag fick va med i LD så skulle jag vilja dansa med Daniel Da Silva eller han Tobias som dansar med Elisabeth Höglund. Så nu vet ni, Tv4.

.

Inga kommentarer: