onsdag 8 juli 2009

Goda intentioner, ont förtal samt hoppträning i regn

Fär väl börja med att be om ursäkt. Det har ju försigkommit en del ont förtal på denna blogg. Nämligen att Saffe skulle vara rädd för kor. Det är han inte alls. Sådeså. (Iallafall inte just nu men han låtsas som att han ALDRIG varit det)

Vidare så gjorde jag ett i mitt tycke tappert försök att få en tävling till i distansritt på Gotland, men idag blev jag tvungen att ställa in den. Alldeles för få anmälda. Men Ingela och jag har en plan för nästa år (nu hotade hon iofs med att hoppa av men då får jag väl nypa henne ellr nåt, så hon inte vågar annat än att vara kvar, lixom) Ta nya tag, bryt ihop och kom igen osv. Men som sagt, tanken var ju god iallafall. Återkommer med planen inför nästa år när den är lite mer detaljbestämd.

Och slutligen så var Saffe och jag på hoppträning för Erling ikväll. Det regnade ganska så mkt, men av nån anledning så känner man inte av det så jättemkt när man sitter där och rider. Det gick riktigt bra! Jag stör mig bara på att jag GÖR JU SAMMA JÄVLA FÖRBANNADE FEL HELA JÄVLA TIDEN! Skit. Men när jag skärper mig och rätar upp mig och håller om med skänkeln så går det ju TOPPEN! Då kan man ju undra varför jag inte gör det hela tiden?
Ett hinder med plank tyckte Saffe var superläskigt. Och vad gjorde jag då? Hjälpte och stöttade jag den ädla springaren? Nej, det gjorde jag inte. Nejdå, när jag kände att han tvekade så fegade jag ur och släppte och larvade mig... :-( Men vi kom ju över till slut såklart. När jag skärpte mig. Men över lag så gick det jättebra och var jättekul. Erling sa att jag skulle bära med mig det som gick bra och inte det som gick mindre bra. Så nu går jag runt och bär med mig första gången vi hoppade linjen med gröngula oxern och allt bara flöt. Så nu vet ni :-)

Omega är i Stånga igen. Hon var inte dräktig... Hon hade nån bakterie som kunde göra att det var svårare att få dom dräktiga, så nu skulle hon behandlas mot den och så insemineras nästa vecka igen. Billigt.

Nalle är då hemma under tiden. han älskar det. Att få stå inne en stund varje dag, att bli pysslad med, och inte minst, gå med Saffe. Att det innebär att han bantar oxå tror jag inte ens att han har märkt.

Madde är inne i stan hos Hasse på träningsläger :-)

Parodie får 6 kg kraftfoder och fri tilgång på hö + halm + gräs. Ariel (Det är bestämt nu att hon skall heta Ariel Hornline. Tack Vanessa för hjälpen med det) kräver nog ganska mkt nu för Parodie går inte upp ett gram. Det gör däremot Ariel, hon växer så det knakar.

.

Inga kommentarer: