måndag 20 juli 2009

Motion

Jaja, jag vet, evigheter sen jag skrev. Har fått en reprimand av svärfar för att jag bloggar för lite så jag skall bättra mig ;-)

Idag cyklade jag till jobbet. För er som inte vet det så blir det 28 km fram och tillbaka och naturligtvis så var det motvind åt alla håll. Som vanligt när man cyklar, alltså. Om det inte regnar så blir det nog samma visa imorgon.

Saffe har varit jättehalt. Nu är han frisk igen, men fick vila och gå med stödbandage och allt möjligt. Sur-Stina (Parodie alltså) anföll honom när han skulle gå in i sin box så han fick ont i benet. Vet inte om han slog benet i väggen, vrickade sig eller halkade, det gick så himla fort. Men så stod han på tre ben i två dagar iallafall, småhaltade i en dag och var sen ohalt. Fick vila i nio dagar men nu är han på gång igen, lika pigg som vanligt. Och igår var han rädd för kor igen, men vi skyller det på överskottsenergi sålänge. Idag kom vi inte nära några kor så allt var frid och fröjd. Nu går han tillsammans med Parodie och Ariel (allt går bra så länge Parodie är mellan honom och Ariel) för Nalle har åkt tillbaka till betet med Omega.

Omega ja... Nu får vi se om hon är dräktig. Vi skall kolla henne när vi kommer tillbaka från London, så håll tummarna. Är hon inte dräktig nu så väntar vi tills nästa år, det blir så sent annars.
Nalle var lycklig över att få komma hem och få gå med Saffe i nästan två veckor. Jag red honom nästan varannan dag och första dagen var han galen, sen lugnade det ner sig :-) Åldern hann ifatt honom eller nåt sånt.

Har borstat Parodie ikväll. Hon är ju inte så mycket hanterad hos sin förra ägare, så det är lite pyssel. Borstade med piggborste och vanlig borste och kammade man och svans. Vilken svans hon har! Typ tre gånger Saffes... Hon tyckte det var lite skumt men nog ganska mysigt ändå för hon stod stilla och jag fick borsta både ben och mage. Ariel däremot anser att hon är världens medelpunkt och att det är ganska onödigt att hålla på med något annat än att klia och kela med henne. Så jag fick borsta henne lite oxå mellan varven, annars fick jag inte vara ifred. Hon är så söt!

Annars är det full fart som vanligt. Jobbar denna vecka och nästa (suck) sen är det semester. Har hunnit med ganska mkt här hemma dock. Målat stalldörrar (nu håller jag på med garagedörrar), planterat syrenhäck, städat bilen (görs inte så ofta...) styrt upp rabatter och det en massa annat. När det blir semester skall allt vara klart så jag bara kan slappa :-)

Förra lördagen hade vår granne 50-årsfest. Det är kanske 300 meter hem till dem så vi cyklade. Det var en himla rolig fest med god mat och trevliga människor och jag värvade några till distansen och på hemvägen cyklade Peter omkull två gånger... Say no more.
På söndagen kom hästtandläkaren Palle. Tur att hästarna är snälla för varken jag eller Peter var i toppform lixom.

I fredags var det volleybollturnering och grillfest hemma hos Ingela och Peter. Eftersom jag aldrig mer skall dricka alkohol (på länge iaf) så körde jag och jag hade lika kul som alla andra och dessutom så mådde jag bra dagen efter. Vuxenpoäng eller tantvarning?

Blabla, nu fick jag nackspärr av att sitta här. Skall försöka bli bättre på att blogga igen. Har haft en svacka, typ.

.

1 kommentar:

Pappa sa...

Hälsa Peter att man inte skall cykla hem när man har varit på fest.
Jag har själv varit ute för att någon sabbade cykeln under festen så att när vi skulle cykla hem så drog den hela tiden åt höger och till och med ner i diket en gång.