söndag 27 september 2009

Kompensationsledighet

Kompensationsledighet
Kompensatuionsledighet får man ta ut när man har jobbat över utan att få betalt, typ. I dagligt tal helt enkelt kallat "komp". Tog jag ut i fredags för att städa huset. Och oj vad jag hann med! Insåg att vara arbetslös varannan vecka eller så skulle inte vara helt fel. (Med full heltidslön, naturligtvis) Jag städade och putsade och huset blev jättebra. Trädgården hanns dock inte med, finns ju trots allt begränsat antal timmar på dygnet.

Ingela kom hit och vi red bort och klättrade lite. Idag tömkörde jag, imorgon uteritt, hoppning på onsdag och så vila sig i form till tävling på lördag.
Hoppningen i onsdags gick JÄTTEBRA och vi har så roligt. Han hoppade så fint och jag var oxå ganska duktig. Nästa gång skall vi börja vara inne, får se hur det går.
Tömkörningen idag gick oxå JÄTTEBRA. Bildbevis:

Ok där skulle det ha varit en bild på en Saffe i jättefin form och med underbar trav men efter som Blogger f*ckar så får ni helt enkelt tro mig på mitt ord.

Igår var Peter och jag på Pubafton här i Dalhem. Stor dramatik och jag var inblandad. Peter och jag satt vid ett bord och drack våra drinks, lyssnade på bandet som spelade (Patrask)och satt och var oskyldiga rent generellt och rätt som det är får jag en ganska stor kille över mig. Jag ramlar av stolen, slår knät i bordsbenet så att det nästan går av och jag typ dör. Hinner dock varken bli rädd eller förbannad för grabben som hamnade på mig + den idiot som attackerade honom är redan utanför dörren och slåss vidare så att blodet sprutar och flisorna ryker. En och annan flaska fick sätta livet till oxå. Jävla puckon. Peter som såg hela händelseförloppet berättar att pucko Nr 1 (som jag senare fick över mig) satt vid bordet bakom mig och drack öl när pucko Nr 2 kommer in och kör upp en armbåge med full kraft i fejset på pucko Nr 1. Slagsmål = faktum. Jag blir så trött. Tänkte att om knät ännu gjorde ont idag så skulle jag leta upp både pucko Nr 1 och 2 och personligen sparka upp kulorna i halsen på dem, men detta slapp jag som tur var för det varken känns eller ens syns nåt på knät idag. (Och ja, det är lätt att vara kaxig när man sitter framför en dataskärm på behörigt avstånd från allehanda puckon :-))

I övrigt sen sist så har det varit Klinte marknad och födelsedagskalas för Gittan och ridning och städning och jobb och fix och allt sånt som hör till. Tiden går fort när man har roligt. Och som sagt, Saffe är i sitt esse nu (kan det vara för att han får Conquer? Näej..) men tyvärr kan ni inte få bildbevis för bloggsidan är m*ngo. Igår sa tillome Peter: -"Har han inte fått kraftigare nacke?" JAAAA! Det är dressyrandet som ger resultat = lycka. :-)

Och Ariel den lilla skatan hoppade över staketet idag. Trodde hon var travare men nejdå, hopphäst vill hon bli när hon blir stor. (Undrar förresten hur stor hon kommer bli. Hon är c-ponny nu...) Peter köpte täcke till henne i veckan, vi hade lite övning med det idag när mamma och pappa var här och hon tyckte det var SkitLäbbigt. Men hon är ju en tuff tjej så hon vänjer sig nog snart.

Inga kommentarer: