söndag 13 september 2009

Lyxfällan

Jag har återigen blivit anklagad för att höra hemma i lyxfällan. Orsak:



Ett näsduksfodral som jag köpte på Kräklingbo marknad.

(Missförstå mig inte nu. Jag VET att ett näsduksfodral är en helt jävla otroligt onödig grej och jag tar inte illa upp för att man skojar)
MEN! Jag kollade på Lyxfällan idag och jag vill bara säga detta: I am so fucking far away from that! (översättning: jag är jävligt långt därifrån) :-) Jag tar inga lån för att betala lån osv. Jag handlar för de pengar jag själv jobbat in, och jag gör det EFTER att räkningarna är betalda. Så tack alla ni som oroar er för att jag är shoppaholic och för min ekonomi; men I´m just fine, tack. har inga ungar att lägga pengarna på (Thank God) så jag lägger MINA pengar på mina hästar, mig själv och mitt hem. Så nu vet vi. Färdigskämtat?

Idag var vi ute på långritt, jag och Saffe samt fyra andra ekipage. Vi var ute i 2,5 timmar och red i ett ganska lugnt tempo. Allt gick bra och Saffe kändes inte ett dugg trött. Efteråt satt vi och fikade och pratade ett bra tag, det är alltid trevligt att samtala med likasinnade :-)

Har anmält mig till Tingstäderitten oxå. Hoppas att det blir nån tävlingsklass, men jag skulle tro att det hänger på fastlandsekipagen... Vi är ju inte så många på Gotland som tävlar just nu. Är det nån som är intresserad av att veta mer så är ni välkomna att höra av er! Och hänga med på långritter och kanske få smak på det hela och så :-) Jag tror att många tror att distansritt är så mycket svårare än vad det egentligen är. För att rida fem mil behöver man inte sitta och träna mil efter mil efter mil, det räcker med en "vanlig" allroundtränad häst. Se där, trodde du inte va? Du trodde att du var tvungen att mala i flera mil om dagen, eller hur? ;-)

Peter bygger på i stallet. Nästan klart nu. Jag har hjälpt till att måla. Det blir så fint och jag är så himla stolt över honom. Precis själv har han byggt med bara lite fumlig och oteknisk hjälp från sin sambo (mig). Ni skall snart få se bilder.

Måste bara tillägga; fastän jag gentligen inte tänkt göra det; att givetvis får man skoja med mig och mina ovanor och egenheter. Det enda jag skulle vilja var att man hade liiiite fingertopppskänsla och pejlade av när enough is enough. (De flesta av er har det, hetsa inte upp er nu) OCH att man då kan göra tvärtom; driva mer ER och ERA ovanor och egenheter. Rätt skall vara rätt.

Och det är aldrig ok att vara elak. Inte ens med en skämtsam ton. Så är jag lite känslig och det står jag för.

Så alltså; detta är poängen: Passa er jävligt noga för om jag blir sårad så lär du märka det! Jag kan vara ganska bitsk när jag sätter den sidan till ;-)

(Visst har jag varit internationell idag? Massa engelska. Säg till om ni behöver översättning)

Inga kommentarer: