torsdag 17 september 2009

P1

Ikväll har jag varit i Fårösund på ergonomiutbildning. Eftersom det ligger långt från ära och redlighet så fick jag bara in P1 pch P4 (Inte P3 av nån anledning) på min uråldriga bilradio men det visade sig att det var ju riktigt trevligt. P4 gick fetbort för dom sände allsvensk fotboll vilket jag bryr mig väldigt lite om, men P1 sände ju lite kultur som ni kanske vet. (Dom brukar tydligen göra detta) Det var iallafall Opera ( "Till HAAAAAAAAVS") och så lite instrumetal klassisk musik och finsk opera (inte vedervärdigt som man kanske först vill tro) men sen fick jag byta till Rix FM när jag var i Vallstena för då började dom sjunga finska folkvisor och det blev lite för mkt. Då upptäckte jag ju ännu en fördel med P1: Ingen reklam! I hate reklam. (Säger bara "Barnkläder på nätet: Linus, LOTTA" Vidrigare radioreklam finns inte. Och nu har jävelskapet dessutom börjat sändas på tv. Vart är världen på väg?)

Igår var Saffe och jag på hoppträning som vi är varje onsdag. Skall mycket till för att vi inte skall åka på den. Det gick så bra och Saffe var så duktig och även jag var helt ok! Vi hoppade kanske 70-80 cm så inga höjdrekord men det kändes så bra och vi hade flyt och Saffe fick fina språng och Erling sa att han börjar bli stark och modig nu. Så sa han att vi måste va med på nästa ridskoletävling där i Lärbro. (Alltså han sa inte "måste" men ni fattar) För då får man välja höjd själv så vi kan välja typ 60. Så det skall vi göra. Tänk om vi får rosett! :-) (Man kunde även få ledare om man ville men det tror jag att vi klarar oss utan faktiskt)

Har ökat Saffes foderstat lite oxå. Vill att han skall gå upp lite i vikt nu innan Tingstäde för han tappar ju så mkt efter tävling. Så nu får han ca 4 kg kraftfoder och fri tillgång på hö och så lite tillskott. Han är faktiskt VÄLDIGT fin i kroppen nu. Skall ta kort imorgon så ni får se. Och 17 okt är det premiär för dressyrträning i Sjonhem för Gerd. Då blir det snart lite mer dressyrmuskler oxå hoppas vi :-)

Nu får det vara bra för ikväll, skulle kunna skriva halva natten känner jag men jag har träffat Peter så lite idag så jag vill gå ner och hångla lite. ;-)

Puss puss

.

Inga kommentarer: