lördag 14 november 2009

Duktighetsmänniskor

Jag skulle bara helt kort som inledning vilja påstå att livet är En Strid.

Därför att:

* Ljudkortet är borta. Borta som i Försvunnet. Inte borta som i Uppätet, nejdå, för det sitter på sin plats i datorn men ändå inte, om ni fattar? Grattis till er om ni fattar för JAG gör det då inte.

* Det gör tamejfan inget annat än regnar.

* Jag är fortfarande inte smal.

Men men, mer om det senare.

Ingen dressyrträning för Gerd idag, hon hade annat som var viktigare för sig (Då börjar man ju osökt undra VAD som kan vara viktigare? Va va va?) Men vi skall dit nästa vecka istället. Det kanske var bra för då fick vi ju en vecka till att träna magmuskler etc.
Hoppningen i onsdags gick ganska bra tycker jag. Saffe hoppar det mesta nu även om vi kommer knasigt på det eller så. Erling antydde att vi gjort framsteg :-)

MEN nu till det som rubriken syftar på: Duktighetsmänniskor. (Jag HATAR er)
Duktighetsmänniskor är såna som hinner ALLT! Städa, träna, umgås med vänner, ta hand om sina barn, ha en hobby, vara trevliga, baka, tvätta, ha en perfekt trädgård, gå på manikyr 1 g/v osv osv. Vart fan har ni köpt era extratimmar om jag får fråga!!?
Jag har oxå ambitionen att ha ett fläckfritt hem, vältränade, välborstade hästar, en sagolik trädgård och en vältrimmad kropp samt en stor umgängeskrets. Eh.... hade behövts 78 timmar per dygn plus att man bara behövde sova ungefär tre av dem och helst inte jobba alls. Alltså inser jag det omöjliga och lägger mig på en lagom-nivå (Utom i "vältrimmad-kropp"kategorin. Där är jag väldigt efter dessvärre)Men det jag undrar är: Hur hinner dom? Eller framförallt: HUR FAN ORKAR dom? Går dom på extacy? (Nu kändes det som att jag stavade fel men jag hittade inget bättre stavningsalternativ i all hast)
Jag antar att duktighetsmänniskorna aldrig ser på film eller läser en bok eller myser med sin man. Dessutom så hoppas jag tamejfan att dom är olyckliga (för annars blir jag det).

Ni som tar åt er, kom gärna med tips, alltså. Vad skall man skippa? Toalettbesök?

Inga kommentarer: