måndag 30 november 2009

Nu var det evigheter sen igen

Ja, det var det. Men det är ju lite mycket nu, som en del av er kanske har märkt?

Snart jul etc.

Ljudkortet är iallafall tillbaka.

Och Saffe och jag har hopptävlat :-)Nu var det ju då en cm-hoppning och det finns vissa tråkiga människor som antyder att det inte är "på riktigt". Eh? För MIG är det på riktigt och det är fanimig det som räkas. Vi hoppade iallafall 60 och 80 cm och vi gjorde det SKITbra. Saffe var sagolik. Dock var han jätterädd för publiken, men det är sånt man får ta. Vi fick noll fel i båda klasserna och vann därmed en pannlampa. Nöjd, nöjd, nöjd!

Igår red vi dressyrlektion för Gerd. Det gick oxå JÄTTEbra (Det går bra nu). Gerd sa att Saffe var "perfekt". Då tyckte jag väl iofs att hon tog i lite, men det gör inget :-) Han hade fin form, bra takt, bar sig och hej och hå. Jag var ok oxå, faktiskt. Det är så himla roligt när polletten trillar ner.

Eftersom jag känner mig lite kaxig för tillfället så kollade jag på årets tävlingstermin här på Gotland. Nästa års har iofs kommit men det finns inga proppar än, men jag tänkte att det bör väl bli ganska likt 2009. Och då hittade jag flera 90 cm och faktiskt en 80 cm oxå, som inte var cm-hoppningar! Vi får väl se... jag skall nog cm-hoppa på lite först men man måste hålla alla dörrar öppna. Blir tre tävlingar i distans i år var planen, två på Gotland och en på fastlandet om allt går enligt planerna. Nu är vi på G!

Har lagat grytstek ikväll (Observera att det är måndag) och igår var vi på bio och så Luftslottet som sprängdes och den var bra. Så nu vet ni.

.



Inga kommentarer: