onsdag 6 januari 2010

Första gången

Idag var det årets första hoppträning. Saffe känns ganska fin, vi travar cavaletti, hoppar lite studs och en 2-kombination, allt var ganska lågt. Dags att avsluta med att hoppa bana. Saffe GLÖMMER att lyfta på benen i studsen. Jag har ingen klar bild av vad som faktiskt hände, men jag kan nu meddela att jag för första gången har trillat av Saffe. Det kändes som att hästen bara försvann och så låg jag på marken och det var hästhovar överallt samt lite plockepinn (bommar alltså). Saffe var duktig och gjorde sitt bästa för att bara trampa lagom mycket på mig. Hann inte känna efter så mycket utan reste mig ganska snabbt (tror jag), tänkte bara på Saffe eftersom jag aldrig ramlat av honom förut och inte hade en aning om vad han skulle ta sig för. Man vet ju aldrig med honom, han skulle kanske rentav anfalla några av dom andra hästarna? Han hade gått och hotat och varit tjurig hela lektionen och i detta läge visste jag inte vart jag hade honom. Men jag kunde vara lugn. Han skrittade runt lite och gick sen fram till Erling som bara kunde ta honom utan några problem. Jag kände efter lite och aj, vad ont det gjorde i foten! Höften kändes oxå en del, men inte så farligt. Upp igen iallafall och NU kom han minsann ihåg att lyfta på fötterna... Vi hoppade banan två gånger efter avramlingen och det gick bra, jag blev faktiskt inte speciellt rädd, tro det eller ej. Sen plockade vi bort hinder, jag upptäckte att min sko gått sönder (broddhål) och att det faktiskt gjorde sabla ont! :-(
Gjorde mer och mer ont i foten hela vägen hem, så Peter fick komma ut och hjälpa mig lasta av och så. Linimentade och lindade Saffe och gick sen in för att se om jag skulle få av skon. Jodå, det gick men FAN så ont det gjorde! Foten var ganska blå och svullen. Peter sprayade med kylspray så hela foten domnade bort, jag tog en Voltaren och la mig på soffan. Såg trav i fem min sen somnade jag. När jag vaknade igen gjorde höften skitont, foten ingenting. Reste mig upp och fick en kniv i foten!? Så kändes det iallafall. :-( Tur att vi har stängd dag på jobbet imorgon med planering och utvärdering så jag inte behöver jaga barn...

Kanske skall tillägga att Saffe klarade sig utan en skråma.

Stackars mig.

.

Inga kommentarer: