onsdag 20 januari 2010

Vikarier

Tiden går och vi med den. Hinner inte med nånting men det är väl som det brukar för dom flesta. Alla har vi såna perioder i livet. (Min är alltså just nu)
Det är kallt och jävligt men det skulle väl iofs gå an om det inte blåste storm dagligen. Det är vidrigt att ut och gå i blåst. Det är vidrigt att rida i blåst (Det tycker även Saffe för att inte tala om Nalle). Alltså sitter man inne och är på Facebook eller läser eller ev kollar på tv. Givande. Tror ni att jag vaknar smal imorgon med den sortens aktiviteter på schemat? Det tror jag.

Ikväll har vi varit på hoppträning. Saffe var duktig som alltid, jag var ganska dålig måste jag nog erkänna. Erling säger typ både före och efter varkje hinder att jag skall räta upp mig. Att det skall vara så förbannat svårt! Och om jag kommer ihåg/ klarar av att räta på mig så glömmer jag typ att driva eller nåt annat halvviktigt. Undrar om vi verkligen blir bättre? Nej nu var jag dum, det är klart att vi blir bättre. Idag kom vi bara inte in i matchen, helt enkelt. Jag är övertygad om att det kommer gå strålande nästa vecka igen. För Saffe är ju duktig och gör så gott han kan. S nästa vecka är vår vecka, det känner jag.

Vi har tränat dressyr oxå. Gick faktiskt helt ok utom i vänster galopp. Annars mkt nöjd. Vi skulle "renodla hjälperna" Låter enkelt? Mhm, men det var lite knepigt vill jag lova. Och träningsvärk i låren fick jag oxå.
(Jag är kluven till träningsvärk. Ganska skönt att ha + att det betyder ju att man gjort något. Men tyvärr betyder det ju oxå att man är jävligt otränad och det är ju ej kul)

Ariel gick igenom grinden igår. Ja, när den var stängd, alltså. Jag hämtade in Saffe och då blev hon sur för hon ville med. Sabla unge. Hoppas hon fick en rejäl stöt så hon inte vågar göra om det. I övrigt tycker jag att hon sköter sig bra. Och hon och Parodie är så söta i sina matchande täcken :-)

Nähej, om jag skall orka med mitt arbete imorgon så är det nog bäst att jag går och lägger mig nu. Det är tre ordinarie personal och fyra vikarier nu i några veckor. Från nästa vecka är jag ensam ordinarie på vår avd. Bit ihop eller bryt ihop.

.

Inga kommentarer: