tisdag 17 augusti 2010

Distansträning

Mhmjaha. Först och främst så var vi på 50-årskals i lördags. Såhär sjukt snygga var vi då:



.
Sen i söndags så var det distansträning i Lojsta. Fantastisk uppslutning. Det var jag och Nalle, Ingela och Lilja, Lasse och Ziip och Annelie och Gandalf. Jo just det. Fyra ekipage. Distansritten är stor på Gotland.
För oss fyra som var med så gick det iallafall bra. Jag hade lovat Nalle att om han tappade motivationen/ orken så skulle vi ta kortaste vägen hem, men han var pigg och glad och naturligtvis sagolik på alla de sätt. 59 i puls när vi kom "i mål" och 48 10 min senare. 30 km på 2 tim 45 min. Bra jobbat av den gamle ändå. Bad med linimentschampo när vi kom hem, och så liniment och lindor under natten såklart så var han helt ok igår, möjligen lite stel men godkänd.
.
Igår var Angelica och Daniel här med sina fyra barn och Signe 9 år red Nalle några varv i hagen. Han gick på glas som vanligt och skötte sig oklanderligt. Förutom ridning och hästar så grillade vi, pratade en massa skit och gamla minnen (Angelica och jag alltså) och hade jättetrevligt. Hoppas att jag hinner träffa min gamla väninna något mer innan de åker hem till Kalmar igen.
.
De andra pållarna mår bra. Lydnadsträning med Parodie i söndags. Hon är lite istadig. Inte så rädd längre, istadig istället. Bättre? Hm.
.