lördag 7 augusti 2010

Gotlandslöpningen

Igår var det Gotlandslöpningen på Visbytravet. Commander Crowe vann, vill ni se (en ganska dålig men dock) bild på honom så kolla in hemsidan http://stallkaungs.cybersite.nu
Den pållen = Mkt vacker. Och springa kan han och mer än nio (9) millar har han sprungit in. Skulle platsa här hos oss. Ska ringa Petri Puro och höra om han är intresserad av att stalla upp här ett tag.
.
Idag har det regnat (nähe?) så det var innejobb på tapeten. Gjort årets sista rabarbersaft, städat, dödat flugor (ca 1 miljon) lagat grytstek (vuxenpoäng) och bjudit mina föräldrar på middag samt skrivit klart min lilla uppsats. Ja, och torkat Pepsi från golv, väggar och tak i köket då en flaska gick sönder. Fråga inte hur, det blir för krångligt.
.
Inte ridit idag alltså, måste skaffa ridhuskort om det skall fortsätta såhär, för varken jag eller pållarna är sådär jätteintresserade av att vara ute i regnet.
Och jag är lite orolig för Saffes ben men Peter säger att det inte är nån fara. Jag hoppas att han har rätt.
.

1 kommentar:

Hoppet sa...

Hej Helena! den 15 /8 kl 11,00 är det träningsritt vid lojsta slott en 3 milare. Säg till de du känner som rider distans och alla som vill prova på.
Ha det så bra