söndag 22 augusti 2010

Kräftskiva m.m.


Igår var vi på kräftskiva hos mina föräldrar. Jag tycker kräftor är bland det äckligaste som finns (suga ur inälvor etc. Nej. Tack.) men det fanns ju alternativ. Lite orutinerat så satte jag mig först = kunde inte välja mina bordskamrater. STORT misstag, för att inte säga enormt. Jag har nu träffat den absolut värsta besserwissern någonsin. Sällan har världen skådat något liknande. Människan kan allt. Och då menar jag verkligen ALLT! Han har "gedigen utbildning om aspergers, epilepsi, ADHD med mera" Aha, där ser man. Dum som jag är så frågade jag vad han jobbat med då? Får hela hans liv /enastående karriär inom databranchen uppläst för mig. (Han har typ snudd på uppfunnit bankomater HELT SJÄLV) Tar ca 45 min. Jag tröttnade efter 2. Han "talade om för Telia att han skulle jobba där" (stön) etc etc etc. Jaha, men var kommer Aspergers in i det här då? avbryter jag när vi kommit till år 1990 i hans liv ungefär. Jaha, alltså jo han har ju läst mycket om det. Det var den "gedigna utbildningen". Ja men då vet jag.

Sen kan människan tala om för Peter hur postlådor skall sitta, för mig hur man statistiskt sett skall spela på hästar (Här kunde jag inte hålla mig utan frågade bitskt om han hade sju rätt varje vecka då eftersom han nu kunde allt om spel? Eh, nej, det hade han inte men han var en centimeter från att vinna 4,2 miljoner en gång. Så ni vet) Sen talar han om för mig, en annan förskollärare samt en man som jag tror är psykolog att det är fel av oss att inte låta barnen svära i förskolan. Joho, så är det. För svärorden står i SAOL och är därför en del av svenska språket och om vi inte låter barnen svära så förvägrar (jo han använde ju alltså det ordet. "Förvägra". Tillåt mig dö) vi dem en del av svenska språket och då kommer svenska språket att utarmas. Om Ni ännu orkar läsa om fanskapet så kan jag avsluta med att säga att Facebook gör Sverige improduktivt (Han hade inte den blekaste jävla aning om vad FB är och lyssnade inte när jag försökte förklara heller, för nej, hans röst är de enda som är värd att lyssna på) samt att han sa till mig att jag skall slå upp vad kalfatra betyder (ser det ut som att jag bryr mig?) och att den jävla nollans favoritord var binär. Och DET kan jag erkänna att jag inte riktigt vet vad det betyder men inte heller bryr mig ett jävla skvatt om.

Jag har alltså gått och irriterat mig på honom hela dagen idag, + att han förstörde min kväll igår (som förmodligen hade blivit riktigt trevlig annars) och DET GÖR MIG FÖRBANNAD! Jag vill kunna släppa detta nu, men jag blev så totalt fascinerad av att en människa kan vara så väldigt imponerad av sig själv. Och att en så rar människa som den han är tillsammans med faktiskt står ut med honom. Jag hade förmodligen åkt fast för dråp om jag varit onykter igår. (Tur att inte mamma hade nån kandelaber i närheten. Dom är ju lixom bra att dänga i huvet på folk, det har jag sett på tv)

Ja HerreGud. Jag måste gå vidare med mitt liv och helt enkelt bara hoppas att jag aldrig mer behöver träffa superpuckot igen. Dom skulle till travet imogon = jag håller mig på stallbacken dit dom inte har tillträde. Och hädanefter får jag kolla gästlistan på alla kalas hos mina föräldrar innan jag tackar ja igen...


Bortsett från detta så är allt bra. Gjorde läxan som Erling tjatat om ett tag nu så jag blev död i rygg och ben. Läxan var, för er som inte minns, rida med korta läder och så "bara" stå och svikta i knäna. Gjorde det idag när jag red Nalle och det var sjukt jobbigt. Skall försöka orka göra det oftare...

Nähej, helgen är så gott som slut. Jag måste duscha. Och tänka på nåt annat.
.

1 kommentar:

jusse sa...

Haha, han verkar ju super kul! Han pratade med john på brölloppet. Han sa om min OLDSMOBILE, till john -är det din buick. Nej det är en oldsmobile och det är min tjejs. -men det är en -59a. nej det är en -77a. sen gick han! Han var väl inte intresserad när han inte hade rätt:)