söndag 4 september 2011

En varningslampa, tack!

I fredags skulle jag och Peter åka och hämta spån. På vägen dit inträffar en Mycket Otrevlig Incident. Bilen (gammelVolvon såklart - den hatar mig) börjar att koka. Ej OK. Tydligen är detta mitt fel för jag har inte fyllt på kylarvätska. Inte heller ok. Det har nämligen inte lyst någon lampa som påmint mig om att det är problem på G. Är det för mycket begärt? Iallafall så gick skiten sönder. Peter säger såhär till vår mekaniker "- Hon har spräckt kylaren på bilen". Eh, va? Vilken "hon"? Definitivt inte jag. Bilhelvetet spräckte sin egen jävla kylare, sådeså.
Varenda gång det där fanskapet till bil har gått sönder så har det varit jag som kört den.
- Hardyskivan (Vad fan nu det är) 2 ggr - jag.
- Motorn till vindrutetorkaren - jag.
- Bromslyset - jag.
- Köra av vägen - jag.
- Kortslutning i hästsläpet - jag.
- Nåt annat jävla skit som jag inte kommer ihåg vad det var men som iallafall resulterade i att vindrutetorkarna gick saktare och saktare och att lysena lyste svagare och svagare - jag.
- och nu denna förbannade kylare - jag.
Ser ni samma otrevliga mönster som jag gör? Mhm, den jävla bilen skulle kunna vara huvudperson (Eller "huvudbil") i vilken som helst av Stephen Kings romaner. (Läs "Christine" eller "Om en Buick 8" så förstår ni vad jag menar)

Iallafall. FinVolvon är hemma nu. Skönt. Turbon går nog sönder i övermorgon eller nåt, med min vanliga tur. Den har varit på verkstan för motorlampan började lysa. Justdetjajagkörde. :-(

Men hästarna mår bra vad jag vet. Dom har inte sagt något annat och det är inga lösa delar och inga motorstopp eller konstiga läten eller varningslampor som lyser (Nej just det ja, det är det inte på bilen heller...)
Saffe känns VÄLDIGT FIN så det skall bli kul att träningarna kommer igång på onsdag igen.
Nalle och jag tog en promenad ikväll och han ville springa en bit så det gjorde vi. Observera att jag sprang bredvid. Sportigt värre.
.
.

Inga kommentarer: