måndag 26 september 2011

Mål


Jag har funderat lite på det här med mål. Och inte bara p.g.a. ett uselt dressyrresultat i helgen, nej det här har jag tänkt på ett tag. Vad har jag för mål med min ridning? Vad har du för mål med din ridning?

Svaret brukar från min sida bli lite hummande och ett vagt "att överleva". Men det vet vi ju alla att det är inte ett dugg sant. (Klart jag vill överleva, men ni fattar)
Men vad är då mitt mål med ridningen (eller mitt mål med Saffe om ni så vill)? Ja, det beror väl lite på hur man ser det, helt enkelt.
* Jag vill ha en välskött och välmående häst
* Jag vill ha en allroundhäst som kan tävla lätta klasser i flera discipliner
* Jag vill ha roligt
* Jag vill känna att vi utvecklas

Jag har inga ambitioner om att tävla högre än 90 cm hoppning eller LC:2 dressyr med Saffe. Jag vill fortsätta tävla distans och det skulle vara kul att starta en 80 km innan han blir för gammal - men jag vet inte om han håller. Måste alltså tävla några 50 km till innan så jag kan känna av läget. (Nu är ju distansläget som det är på denna ö. Och ja, jag är fortfarande sur)
Mina mål och ambitioner är kanske lågt ställda i era ögon - I don´t giva a shit. Ha ni era ambitioner så har jag mina. Mina är iallafall genomtänkta och - let´s face it - realistiska.
.
.

1 kommentar:

Pernillas blogg sa...

Du är så djävla härlig Helena!!! Jag tycker du har en sund inställning, både till hästeriet å livet, och det är gött å läsa! Bättre att ha "lågt" och realistiskt satta mål än att sikta mot himlen å bli besviken och tappa sugen när det djäklas... Så gör jag oxå i ridningen, jag rider å tävlar för att det ska va kul.. Jag betalar när jag tävlar, alltså har jag samma rätt att va på platsen med min häst som alla andra och bli rättvist bedömd! Thats it! Jag försöker fokusera på det vi bättrat oss på och blir skitglad för det lilla. Det funkar inte att va glad å samtidigt be om ursäkt för sin existens...
Stor kram från mej! Pernilla