söndag 25 september 2011

KM i dressyr istället

Är man inte bäst kan man åtminstone va snyggast!

Eftersom alla är tråkiga och inte anmäler sig till Stenkyrkaritten så är den inställd (ja, jag är lite... sur över det) Så blev det KM i dressyr för mig och Saffe idag istället. LC:1 var programmet som skulle ridas.
Saffe kändes TOPPENFIN på framridningen och jag red glad i hågen in på banan när det var min tur. Men hallå! Det är dressyrstaket här! Saffe = rädd för dressyrstaket. Vilket resulterade i att han vägrade att gå närmare än 1,5 meter vilket resulterade i ett uselt dressyrprogram (och korsgalopp är tydligen inte heller ok. Inte ens en liten liten bit. Petigt) Så vi fick knappt över 51% och vi (jag) är inte nöjda. Men men men men... Nya tag osv. Vi var iallafall snyggast (enligt mig).

Stort grattis till Elin och Totte som blev klubbmästare. DET var nu ingen chock; dom är superbra! :-) (Och grattis till Ingela som oxå är superbra och inte galopperar korsgalopp som vi) :-)

Inga kommentarer: