måndag 24 januari 2011

Premiär

Igår köpte jag anläggningskort (a.k.a. "ridhuskort") på klubbens anläggning. Idag åkte jag och Saffe dit. Han gick jättefint och verkade njuta av fast mark under hovarna.
.
Red bara en halvtimme och joggade runt, lång, låg form och övergångar, lite ställning. Det är trots allt åtta månader sedan han var i ett ridhus sist. Men han skötte sig oklanderligt och mitt mål är att åka till ridhuset ca. tre gånger i veckan nu när det är såhär dåligt väglag.
.
Idag var vi helt ensamma och det var skönt, dels för att det var så länge sen sist för Saffes del, men även för min, eftersom jag kände mig som en äkta bondryttare, något som jag INTE är! Det kändes som att jag red runt på ett förvuxet gotlandsruss, han har ju så mycket päls! (Men Dahrve ringde idag, täcket har kommit = Saffe klippt innan helgen, helst imorgon) Sen var grejerna oputsade och jag fick rida utan snokrem för den hade jag inte använt på typ ett halvår så den var... inte oljad (Nalle går oftast utan snokrem). Kort sagt: bondryttare. Inte ok. (Fast jag färgmatchade iallafall, ändå nåt).
.
.

Inga kommentarer: