fredag 28 januari 2011

Ridhuset igen

Saffe och jag var ensamma i ridhuset ikväll oxå, det var skönt. (Även om han nu är klippt) Han fick jobba lite mer idag, böja lite, lite mer lösgörande, övergångar. Tyvärr verkar han ha glömt hur man galopperar fint, för det blev bara slafsig travar-galopp idag :-/ Något bättre åt höger än vänster, men ganska långt ifrån trevligt. Hoppas det blir bättre när han blir starkare igen.
.
Det slog mig faktiskt att det kan bero på att jag ridit Nalle så mycket nu på sista tiden, och inte Saffe, att jag faktiskt vant mig vid Nalles rena, mjuka galopp igen och glömt bort att Saffe inte alls har den naturliga fallenheten för det. Men inte hade han väl SÅ slafsig stil innan han blev halt!? Nej, det måste vara att han ännu är lite otränad och inte helt i balans ännu. Visst?
.
Visst?
.
.

Inga kommentarer: