lördag 8 januari 2011

Träning


Såhär i början på året är det väl tänkt att man skall lägga upp en plan. För träning av hästen, tänkte jag nu närmast på.

Jag kollar runt på olika distansbloggar och hemsidor och så, klurar lite... Tänker "NU skall det bli en bra plan!" Och jo, planen kommer säkert bli alldeles utomordentligt fantastisk, men.... Jag är inte så bra på att följa de planer jag så ambitiöst tänker ut. Fast vem vet, i år kanske är året då det händer!
Men sen är det ju oxå så, tänker jag, att om jag inte tänker ut nån plan så har jag ingen plan att följa och då har jag inte heller nån plan att bryta. Hängde ni med? Alltså meningen är ju aldrig att bryta den, men wtf! Vardagen, livet och verkligheten förändras ju hela tiden. Kanske om jag inte gör en "årsplan" utan bara en "just-nu-plan"?


Men shit. Det var ju smart. Skall gå ner och göra en på direkten.

1 kommentar:

Pernillas blogg sa...

tror det är bra å ha en plan att bryta :D Då kan man ju alltid hoppa på den igen eller ändra den när man inser att tiden, livet mm inte funkar ihop med den så fiiint uttänkta planen! Jag längtar verkligen efter att vårt ridhus ska bli klart så jag kan köra på och få kontinuitet i min ridning å träning av oss båda! Du är inte ute efter ngn ny ridförmåga? Har en vän som beh sälja sin "avlagda" 12-åriga travare, hon har enbart ridit honom... Vill ha 4500 för honom, då ingår ett täcke å sadeln, hon har inte råd att ha kvar honom efter att ha separerat å är ensamstående mamma...