torsdag 14 juli 2011

Inte idag heller...

Peter fick inte komma hem från Karolinska igår, och inte idag heller. Allt ser bra ut och dom skall ta nya bilder idag och ser det fortsatt bra ut får han komma hem imorgon. Jag tror det när jag ser det... Förstår inte varför dom säger en sak och sen blir det en annan? Visst är det bra att dom är noggranna, men jag tycker det är bättre att dom säger med en gång "det kan bli tre-fyra dagar" istället för "du får åka hem imorgon".
Som sagt så säger dom att allt ser bra ut. Pratade med Peter nyss och han kände sig risig idag... Förstår att det är jobbigt. Delar rum med fyra andra (skärmar emellan så som kan inte prata heller), ingen tv och inga besök. Ont och trött. Orkar inte läsa, vill inte äta...
Hasse (Peters pappa) och jag funderade på om det var för att det blåser storm här som han inte får komma hem idag. Även om helikoptern säkert klarar av det så blir det väl skakigt = gör ont. Men jag blir ledsen iallafall :-(

I eftermiddag skulle han upp och "gå". Det är ju svårt med nyckelbenet oxå, eftersom han inte kan använda sånt där gå-bord. Men jag tycker ändå att det är bra att dom ligger i med sjukgymnastiken på de sätt som går, det betyder ju att rehabiliteringen är igång och att konvalecensen blir kortare. Jag vet ju att Peter lider av att inte kunna göra något utan bara ligga stilla.

Jag är sjukskriven denna vecka. Min chef tyckte att det var det enda rätta, eftersom, som hon sa: "Semestern är till för att vila och få ny kraft, det tror jag inte att du kan just nu" Det har hon helt rätt i, kan jag bara tillägga. Men från och med måndag måste jag ha läkarintyg om jag skall vara fortsatt sjukskriven. Får se om jag orkar ta tag i det. Annars får det bli semester... Men om man vänder på det - skulle jag ha jobbat hade jag behövt vara sjukskriven, för jag kan inte jobba som jag är nu. Tror inte det är så bra om en förskollärare går runt och gråter större delen av dagen... :-( Vi får väl se om sjukvården ställer upp. Eller Försäkringskassan är det väl som bråkar kanske, jag vet inte... Skit samma.
.

.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gå till en läkare och låt dem sjukskriva dig om du behöver det. Man kan väl ha ont i själen lika gärna som någon annanstans? Vi tänker på er båda!

Fredrik & Eileen

Linn sa...

Har tanken på er båda. Hoppas att Peter får komma tillbaka till ön snart, och att saker och ting går smidigt.

Jag tycker du ska försöka sjukskriva dig om du orkar. Som du säger, skulle du ha jobbat hade du inte orkat med det och det måste ju räknas. Lycka till!

Kramar!

Anonym sa...

Stackars er! Visste inget och trodde av någon anledning att det var en planerad operation. Har inte varit fokuserad till att kolla upp de ledtrådar jag fått. Usch vilken olycka. Jag vet ju hur du gråter när du är otröstlig. Han kommer säkert snart hem igen. Han får den bästa vården. Pussar och kramar i mängd till er!
Eva o Rolf

Pappa sa...

Vet hur Peter känner sig,har varit i den situationen själv.
Men ni kommer igen båda två,jag känner er!!
Pappa