lördag 16 juli 2011

Peter är "hemma"

Nu har äntligen Peter fått komma "hem" till Visby lasarett. Det är så skönt att ha honom närmare igen, så att jag kan få träffa honom varje dag. Han är mycket piggare nu, och har klarat en nedtrappning från 30 ml morfin /tim till 8 ml/tim utan större problem verkar det som. Han säger att nyckelbenet känns bättre och det är ju bra, för så snart det är läkt ordentligt kan han ju börja röra sig mer med gåbord och/ eller kryckor. Och när det har kommit igång så får jag nog snart hem honom hit till Dalhem :-)

Jag tänker inte ens försöka att bli sjukskriven nästa vecka. Jag tar två veckors semester nu och spenderar dem på sjukhuset med Peter helt enkelt. Jag har ganska många dagar sparade och en hel del komp, så jag kan ta ledigt senare när Peter mår bättre och är hemma.
Jag mår dessutom bättre nu. Gråter inte alls lika mycket nu när han är tillbaka närmare mig igen, och det är märkligt vad man vänjer sig snabbt. Ja, det är ensamt på kvällarna och ja, jag vill ha hem honom så fort det går, men visst har jag vant mig och kommit in i rutinen. Fixa stallet, rida, duscha, åka till sjukhuset... (Att jag har vant mig betyder dock som sagt inte att jag gillar det)

Nu skall jag gå ner och kolla på tv en liten stund och se om jag kan få katterna att komma in igen. Dom är så taskiga och vill inte sova inne vid mig på nätterna. nej, dom vill vara inne och sova på dagarna när jag är hos Peter. (Och idag hade dom sabla äcklen dessutom tagit in en död mus som dom satt och åt på hallgolvet när jag kom in från stallet. Jag har ju sagt till dem att det inte går att göra så när Peter inte är hemma! Men men, jag klarade det oxå. Man kan mer än man tror.)
.
.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Så skönt att Peter är i Visby så att du kan få träffa honom varje dag när du vill!!
Jag förstår dig när du skriver att du inte tänker försöka fa vara sjukskriven. Det är för mycket jobba med det...Tyvärr hemskt att man tänker så. Men det är försökringskassan som har hand om det och dom får inte många + av mig....
Tänk om man blir sjukskriven av en läkare men sen godkänner inte FK det. Vad gör man då?
Det är sjukt!!
Ha det bra!!
Tänker på dig. Kram

Pernillas blogg sa...

Såg att Peter trol får komma hem till dej idag, håller mina tummar för det! Förstår att det varit jättejobbigt, på många sätt för både dej och honom... Hoppas har friskar på sig i lika bra tempo som han verkar gjort hittills!!! STOR kram Helena, håll ut!