måndag 7 maj 2012

Eftervård

Det finns kanske dom som tycker att jag daltar lite med Saffe. Det tycker oftast inte jag. Jag kräver en hel del av Saffe, både vad det gäller uppförande och utförande, och han tränar bitvis ganska hårt. Han gör detta med den äran, alltid samarbetsvillig och framåt. Jag tycker att han har rätt att kräva god omvårdnad av mig.

En del i hans omvårdnad som jag tycker är viktig och som jag lägger ner ganska mycket tid på, är skötseln efter träning, allrahelst de lite hårdare passen.

Först och främst: Avskrittning

2: Spola ben, ev. svampa (detta gör jag inte vintertid, då borstar jag istället)

3: Stretcha

4:

Ok, dessa två bilder skulle såklart bytt plats, men bildhanteringen på bloggen och jag = ej överens. Men Ni är ju smarta människor som fattar att man linimentar benen INNAN man lindar dem och inte efter... ,-)

5:

6:

7: Pussar och kramar, vätska, salt.

Jag tror att jag skulle kunna skriva spaltkilometer om detta. Vill ni ha fler detaljer så let me know, jag delar såååå gärna med mig. :-)


2 kommentarer:

Ninja sa...

Hittade hit via Åsa.....

Helena sa...

Välkommen! :-)