måndag 21 maj 2012

Försvar

Den här gamle mannen har pollenallergi.


Det är sant.

Jag har, tro det eller ej, några gånger blivit "anklagad" för att hitta på undanflykter och saker att skylla på när det gäller Saffe. Detta har såklart fått mig att fundera lite, eftersom jag avskyr när folk skyller ifrån sig. (Och man vill ju leva som man lär, eller hur?)

Men det stämmer nog, till viss del. Jag urskuldrar Saffe en del. Han slår med huvudet för han har pollenallergi, han stannar på hinder för att jag är feg, han slår efter andra hästar för att han är osäker bla bla bla... Men det sker ganska omedvetet, det sitter lixom i ryggraden efter att ha haft/ ridit travare i så många år. Man får försvara sig och sin häst väldigt, väldigt ofta. Och att jag försvarar mina hästar har nog alla som nån gång pratat med mig om dem fattat. Säger du nåt ofördelaktigt om dem så hugger jag direkt. Och det är inte för att skada.... (döda)

Jag pratar väl inte skit om dina barn med dig, eller hur? Jag tycker förmodligen inte att dom är lika fantastiska som du tycker, men jag behöver väl inte påvisa alla deras fel och brister? Och OM jag gjorde det, visst skulle du väl försvara dem då..?



1 kommentar:

Åsa! sa...

Är det något som man alltid försvarar så är det sina barn, vare sig de har päls eller inte ;)

Och ska man sedan komma in på ämnet fostran, så blir det ännu känsligare :D