söndag 25 januari 2009

Denna helg

Denna helg har inneburit 3 stora händelser:

* Prix d´Amerique
* Jag åt fisk helt frivilligt
* Saffe och jag red lektion för Åsa

Inte nödvändigtvis viktigt i den ordningen, men iallafall.

Pd`A - Meaulnes du Corta vann överlägset. De svenska hästarna gick det sådär för, Triton Sund galopperade i starten och blev diskad, Opal Viking fick ett jättefint lopp och blev femma. Men MdC - vilken häst! Jag blir helt tårögd när jag ser såna som han, vilken löpvilja och vilken styrka! Tror inte att Nivard ens drev över upploppet (fransmännen är annars ganska bra på det) och hästen bröt iofs ut typ åtta spår på upploppet men vem bryr sig när han vann 5 mille plättlätt och såg superfräsch ut hela vägen och även EFTER mål... ojoj, Madde har lite att jobba på....

Saffe och jag var i ridhuset idag och red lektion för Åsa. Hon var lite impad och sa att det syntes att vi hade tränat (yes!) Vi fick träna ställning utåt och intåt på volt och så lite galoppjobb och allmänt lösgörande. Han kändes jättefin och arbetade på så bra. Fick spola av honom innan vi åkte, för att vara säker på att jag fick rätt häst med mig - det gick nämligen fyra grå lerklumpar i hagen... Och när vi kom hem så tog det ungefär 19 sekunder så var dom fyra grå lerklumpar igen... Suck. Det är inte bara kul med mildväder...
I läxa fick vi skänkelvikningar. Mhm, det skall vi jobba på minsann. Nu hinner jag väl inte till ridhuset kanske denna vecka, föreläsning onsdag och så jobba "sent" torsdag och fredag... Fast iofs om man kommer sent till ridhuset så är det mindre bilar och lättare för mig att vända med bil och transport. (Är ej så bra på att backa men det hör ju egentligen inte hit) Får fundera över det. Men vi kan ju träna skänkelvikning här hemma oxå om det kniper.

Sist då. Fisken. Jo, jag åt två tuggor fisk helt frivilligt i lördagskväll och spydde inte. Det var tillochmed helt ok. Vi var nämligen hemma hos min bror och hans flickvän (hon är från Taiwan) och åt en kinesisk middag. Dom hade gjort nån sötsur fisk som var... ok. Men jag har en psykisk blockering så jag kunde inte ta en egen bit utan åt av Peters. Konstigt det där, men jag kunde bara inte ta en egen bit på min egen tallrik. Kanske om jag får öva lite.

.

Inga kommentarer: