torsdag 1 januari 2009

Nyårslöfte

- 15 kg. Enough said.


Kom just hem efter en tur på gamla Saffe. Han är så pigg, så pigg och vill bara springa, men underlaget tillåter inte det... Måste se till att komma iväg till ridhuset nästa vecka så han får jobba ordentligt.
En fördel med att det är hårt är iallafall att hästarna är rena när man tar in dem, halleluja. Vi borstade alla igår och linade alla utom Omegan (Nalle bara i skritt, han hatar detta underlag). Och idag var dom ännu fina när vi tog in till lunchfodring! Inget ont som bla bla bla ni vet.

Peter har gjort varma mackor som alldeles strax är klara. Jag skall gå ner och sätta mig vid dukat bord, inte så dumt... En kort sak bara:

Jag avskyr den här "dåligtsamvete-reklamen" som är så poppis nuförtiden! Den värsta är den där om hur man skall välja vart man vill hjälpa till eller vad det är. Missförstå mig inte nu, jag tycker VERKLIGEN att man skall hjälpa till där man kan. Men när jag ser den där blodiga lilla sälungen så vill jag ju inte bara ge bort allt jag har och lite till för att hjälpa, jag vill ju oxå begå massmord på dem som gör så mot en ullig vit försvarslös liten varelse.... Och jag skänker redan 2 % av min lön till välgörenhet, till ändamål som främjar både djur, människor och miljö. Låter kanske inte så mycket, men tänk efter... Hur mycket skänker du?

Hoppas att jag kunde ge någon lite dåligt samvete...

.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skänker inget alls.
Det är en kombination av snålhet men också kunskap om att välgörenhet/bistånd inte fungerar särskilt bra.
Iallafall inte till människor.

Dessutom är jag livrädd för hästar och kräks av stalllukt så jag sticker nu... *L*