lördag 31 januari 2009

Önskas köpa: Mer tid

Det vore kul om man hann/orkade med ens hälften av allt man vill/bör göra. Det där med prioritera är svårt ibland när det är så mycket man både vill och behöver göra. Det är ljusare på kvällarna nu och det är ju iallafall en fördel, då hinner man lite mer ute och får lite mer ork.

Saffe och jag var ute på en tur idag. Han är helt vild när jag rider ut och så trevlig så i ridhuset. Helt galen idag och jag skal nog försöka hinna med en längre tur imorgon så han får springa lite mer. Idag försökte han sticka med mig när vi galopperade på vallen. Det lyckades han inte med men jag blev ordentligt sur. Ok att va pigg men man behöver inte bli dum för det! Sabla kuse.
Hade pulsklockan igång men måste plugga på den lite mer. den har så många finesser som jag inte begriper och instruktionsboken stämmer inte överens med produkten...? "När du trycker på "start" så står det "settings" Eh, nej det gör det inte? Inte ens jag kan ju misslyckas med att trycka på start så nåt galet är det. Men jag fick till slut lite halvkoll på hans puls iallafall och det var ju trevligt.
I ridhuset i torsdags så gick det väl hyfsat. han var inte sagolik men helt ok iallafall. Vi tränade på skänkelvikningar som Åsa beordrat och det gick som sagt hyfsat. Min nya teori om att åka sent på kvällen var superb, bara en bil på gården så jag kunde vända bil + transport direkt utan att backa (phu) och så tomt i ridhuset. Skall alltid åka efter 19 hädanefter.

Dammade av Nalle idag oxå. Eileen kommer och skall rida på måndag (efter mitt tandläkarbesök. Hoppas jag ännu lever då...) Tänkte det kunde vara bra om han rört sig lite så han inte blir nipprig. Nu är han ju inte den nippriga typen, men ändå. Samtidigt så behöver han röra sig och när jag har tid så tar jag gärna ut honom på en sväng. Man kan slappna av på ett annat sätt än när man rider Mr Psycho (Saffe) Som ni trogna läsare vet så kan man inte anstränga Nalle för mkt för då blir han halt, men lite lagom behöver han och tycker han är kul.

Och om ni undrar så har jag gått ner 1 hekto på en månad. Halleljua vad jag är bra. Fuck you.

.

Inga kommentarer: