söndag 11 januari 2009

Vilovecka

Varken Saffe eller jag har tränat ihjäl oss den här veckan. Jag blev lite mör efter omkullramlandet och hade ganska saftigt ont i ryggen. Det fick jag iofs inte förren i torsdags, men ändå. Och så har någon snott/ätit upp/gömt min gängtapp samt broddlåda så innan jag fick tag på nya attiraljer så blev det ingen ridning. Och när jag hade fått tag på det så var jag som sagt skadad.

Lite hästvård har det iallafall blivit i veckan. Hämtat spån, skoning och tandraspning. Lite rykt och massage, tagit bort julpynt, hämtat hö, köpt kraftfoder. Bara för att man inte rider betyder ju inte det att man ligger på soffan (I wish)

Dock så närmar sig slutet av april och början på maj med stormsteg. Saffe måste vara i form till 25-26 april och jag till 1:a maj. Hoburgsritten för Saffes del och Mallis för min del. Nu är det ju fasligt bra om jag oxå är i form när vi skall trampa runt i fem mil, men då behöver jag inte visa mig i bikini iallafall...

Skall till ridhuset denna vecka och så kanske försöka få tag på Åsa till helgen. Saffe har gått så bra och nu behöver jag hennes skarpa ögon och kloka råd. Hur går vi vidare? Måste även försöka få till ett distansmöte så jag får prata med de mer rutinerade i gänget. Sen kör jag ju min egen stil iallafall, men andras tips och åsikter är ovärderliga. Alla hästar och alla ryttare är ju individer så det som passar för dem kanske inte passar för mig och tvärtom. jag vet till exempel att det finns dem som tycker att jag skal gå upp och rida åtta mil redan nu, men jag tänker stanna på fem mil ett tag och vara glad där. Tänkte debutera åtta i Tingstäde i år, alltså oktober. Men det är bara om det känts bra under året, om Saffe känns fräsch och glad och gåvillig.

Skall försöka komma igång med hoppningen igen. Det är så kul och så bra träning. Tyvärr finns det ju inga hinder i det ridhus jag brukar träna i, men jag har ju lite här hemma, så bara underlaget blir bättre så... Målet är ju att någon gång kunna vara med i en cm-hoppning :-) (Säg det inte till nån)

Nu har Peter kvällsfika klart. Han är så söt.

.

Inga kommentarer: