tisdag 20 januari 2009

Titel

Jag glömde visst det sist. Nej jag var inte full. Lite trött bara, om jag minns rätt. Är fortfarande ganska trött men har börjar äta rosenrot så jag räknar med att inom några dagar sprudla av energi. Eller nej. Sprudla är inte min grej, låter lite för tonårs-käckt. Men lite piggare iallafal, det kan vi väl iallafall sträcka oss till.

Jag vet inte hur ni har det men för mig så går dagarna, kvällarna och framförallt helgerna lite för fort just nu. jag hinner inte med ett skit, ändå tycker jag att jag håller igång hela tiden. Någon som kan tala om vad jag gör för fel?
Har läst tidningarna och har lärt mig ord som PRIORITERA och FLEXIBILITET (Katrin påminner mig om detta ibland oxå ;-)) men jag hinner fan inte ändå. Vad ska jag prioritera bort? Inte sova för då blir jag ännu tröttare. Just nu är det min egen träning som får stryka på foten och det är ju fan inte bra för i maj åker vi till Mallis och då hade jag tänkt ha min nya bikini utan att folk ska springa sin väg när dom ser mig. Ha ha fucking ha.

(Nu måste jag göra ett litet inlägg här. Reds. anm. som det brukar stå i artiklarna i tidningarna. Det där väldigt vackra som jag skrev ovan (ha ha fucking ha) är ett direktcitat från en film som jag såg i mellandagarna nån gång. Den hette "Candy" och var allmänt jävla kass, men av nån anledning så fastnade det som horan/knarkaren sa till sin hallick/pojkvän Heath Ledger. Fråga mig inte varför men så var det. Tänker så för mig själv ibland. Ha ha fucking ha. Så nu vet ni vad som rör sig i mitt huvud. Ni hade helst sluppit, eller hur? ;-))

Hästarna fick gå in tidigt idag (Smidig övergång till nytt ämne va?) Det regnade och dom var tjuriga och Madde stod och gnagde på hönshuset så det var lika bra att ta in dem vid 17 istället för vid 21 som vi brukar. Madde är sjukt uttråkad, men det är inte så jättemycket vi kan göra åt. Hon skall behandlas på torsdag igen, erkänn att det var oväntat? Men jag får nog tvinga Peter att gå ut och borsta henne lite oftare för nu går hon mig på nerverna med sina hyss som hon tar till för att få uppmrksamhet. Peter tycker ju egentligen att pyssel och sånt är lite larvigt och tjejigt, men jag har ju mina egna två som jag knappt hinner med och förresten så är ju Madde tjej så hon gillar ju tjejiga saker.

Satt och funderade lite på foder och fodertillskott igår. Omega får ju extra selen och E-vitamin nu, hon skall ju föla om ca 2 månader. Funderar på om Saffe behöver nåt extra när han tränar lite hårdare... I dagsläget får han Krafft-havre, Solvallapellets, betfor, olja, morötter och blandad röd och vit Miner. (Ibland får han även hö, om han varit snäll)När han tränar hårdare så ökar jag "bara" givan. Och när han vilar drar jag ner, logiskt... I vila får han ingen olja och inte så mycket havre. Om nån foderexpert läser så kan du/ni väl höra av er och säga om han behöver mer av nåt när han är i hårdträning? Just det, i pälssättning/fällning får han extra B-vitamin. Funderar på Multivitamin nu till tävlingssäsong. Har nästan bestämt mig för det faktiskt.

Läser Håkan Nesser för tilfället. Helt ok, men ska jag ge ett boktips blir det inte Van Vetereen. (Undrar om jag stavade rätt?) Nej dagens boktips får bli...
Och jorden färgas röd av Michael Peterson. Read and weep. Handlar om Vietnamkriget.

Puss och kram.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håkan Nesser är i mitt tycke ett strå vassare som författare i sina andra romaner som inte är kriminalare. Han skriver då med ett vackert språk, om man får säga så.

Och jorden färgas röd, minns jag som en bok som grep tag i mig med kraft, även om det var säkert 15 år sedan. Känner ingen annan som har läst den, så det var kul att se att du rekommenderade den!

häls. Mia, som älskar att läsa, men nästan aldrig hinner för dessa hästars skull...

Anonym sa...

Jag tror att Saffe behöver mer äpplen. Annars kan jag bara hålla med om att boken är bra! Läs den om ni inte har gjort det...

Anonym sa...

http://hippocampus.slu.se/hastens_foder/foderstatsprogram/enter.cfm