lördag 17 januari 2009

Idag har Mr Överskottsenergi (Saffe) och jag varit ute på en tur. 5 km i lugnt tempo, allt gick bra. Spökena var ute en sväng och lurade bakom varje grästuva, men jag hade inte väntat mig så mycket annat. En skvätt snö kom det oxå, och gissa vart vi var då? Om du gissade på skyddade inne i skogen så gissade du fel. Vi var nämligen på ett vindpinat fält och det var ingen trevlig upplevelse...

Jag fick iallafall äntligen igång pulsmätaren, så nu skall vi träna ordentligt. Den 25 april närmar sig ju med stormsteg, tror jag nämnt det...

I övrigt så tror jag allt är bra, har varken orkat eller haft tid att känna efter. Har varit övertid/möten tre kvällar på jobbet denna vecka, alltså är jag trött och det är allmänt synd om mig.

Kort avbrott här.

-----------

Var tvungen att rusa ner, Commander Crow skulle springa. Han kom tvåa, satans skit. Jag hejar alltid på CC, men idag hjälpte det inte. Inte för att det är kasst att komma tvåa i V75 men ändå. Peter Untersteiner vann istället... Med Rocket Power? Minns inte om det var så den hette men det var typ en 100-oddsare iallafall. jaja, trav är trav som de lärde brukar säga. CC är iallafall Årets Häst och det kan ju ingen ta ifrån honom. Dessutom är han fux och allmänt snygg.
Han var i Frankrike och startade för några veckor sen men det gick inte så bra. jag har en teori om varför. Det var nån fransk klantskalle som körde och han hyvlade på honom rätt bra, skulle jag vilja påstå. Jag tror att CC tänkte såhär (Ungefär som Madde skulle kunna göra)"Nähej. Får jag stryk så tänker jag VERKLIGEN inte anstränga mig." Och det stödjer jag helt och fullt. (Madde tänker iofs mer såhär "anstränga mig tänker jag inte göra oavsett vad du gör." Där hjälper varken ris eller ros...)

Jaja, anyway. Tappade tråden.

.

Inga kommentarer: