torsdag 7 oktober 2010

Back to bitchin´

Jag är ju en snäll och timid person (fråga vem som helst) som sällan hetsar upp mig (fråga vem som helst) men på senare tid tycker nästan till och med jag själv att jag blivit lite mesig. För ett par år sen hade jag till exempel aldrig tagit att Mr Knowitall satt och förpestade en hel kväll av mitt liv eller att den stroppiga expediten på Colorama behandlade mig som förståndshandikappad när jag skulle köpa färg häromdagen. Jag hade helt enkelt gett svar på tal och kanske rentav blivit lite otrevlig :-) (Lite kul att tänka på faktiskt)
.
Jag har blivit en mes. Men det får bli slut på det nu.
Från och med nu så är det back to bitchin´. Försök sätta dig på mig om du vågar.
.
Vill ni veta varför jag tror att det blivit såhär? (Klart att ni vill) Jo, jag skulle vilja skylla denna.... diplomati på mitt kära arbete. Mer än så kan jag nog inte säga utan risk för att bli av med det. (Ni ser, vilken jävla mes jag är) Eller vafan, jag säger såhär: På jobbet får man inte säga vad man tycker och tänker. Till kollegorna; ja. Till andra inblandande vuxna individer; nej.
Fast nu har vi fått ny chef och henne verkar det vara lite mer klös i än den förra. (Den förra var... inte bra lixom.)
.
Men skit i det nu. Saffe och jag är ute och går varenda kväll och han är jättesnäll och tycker att det är ganska mysigt. Till helgen skall vi förlänga turen med 10 min = 30 min.
Nalle red jag igenom ordentligt i tisdags och han var ganska fånig (det blåste en del) men när jag skulle rida igenom programmet en gång så verkade han fatta att det var allvar och uppförde sig mkt bra. Kommer vi att sopa mattan med de andra på söndag? Återstår att se... (Har du förresten vägarna förbi Mulde kl. 09.32 på söndag så kan du få komma in och ta lite kort på oss.)
Ariel är duktig, vi travar mkt när vi tömkör nu. Måste ha tag på en hög vagn så vi kan sätta för henne snart. Eller vilka "vi" förresten, jag skall jobba över då ju.
Parodie är oxå duktig men spänd. Det har ju blåst storm här ett par dagar och då är hon lite jobbig. Det blir mkt psykträning för henne just nu och inte så mkt ridning.
.
På lördag är det Tingstäderitten. Se till att komma dit. Jag är hinknisse åt Kamilla först, sen funktionär. Ojoj, det är till att vara oumbärlig (och blygsam dessutom).
.
Nu börjar jag få gamnacke. Suttit för länge vid datorn betyder det.
.
.

Inga kommentarer: