lördag 2 oktober 2010

Kentucky

Suttit fastnaglad vid tv:n, fälttävlan från VM i Lexington, Kentucky på Eurosport. Gotländska Malin Larsson är med! Spännande som bara den. Men... antiklimax. Dom visar INGENTING av hennes ritt. Besvikelse.
.
Har börjar skritta Saffe vid hand idag. Han var lugn och fin och gjorde inget väsen av sig. Han tyckte nog att det var skönt att komma utanför hagen iallafall.
Släppte ihop honom med Nalle och Ariel idag igen och nu gick det helt plötsligt hur bra som helst, dom tittade knappt på varann...
.
Ridit Parodie idag. Hon var lite spänd men det är kanske inte så konstigt, hon har ju varit ifrån i 1 ½ vecka och idag var det dessutom traktor på åkern bredvid. Så vi tog bara ett varv i hagen, det fick räcka. Fortsätter imorgon sakta men säkert. Tror jag skall longera henne innan jag sitter upp så hon får springa lite.
.
Tömkört Ariel. Idag sprang vi lite mera. Synd att Peter och jag har usel kondis men annars gick det ju bra. Hon gillar ej att stå stilla, då trilskas hon lite, men annars är det inga problam. Idag hade jag lång lina så jag gick bak bredvid Peter och hon fick klara sig själv där framme. Hon är stor tjej nu.
.
I övrigt idag så har vi städat undan bråte från badrumsbygget. Mycket skräp blir det men vad gör väl det? Ser verkligen fram emot ett badrum...
.

Inga kommentarer: