söndag 10 oktober 2010

LC:2

Idag har Nalle 23 år och Helena 32 år dressyrtävlat "på riktigt" för första gången i sina liv. Med "på riktigt" menas att det var en lokal tävling som anordnades av annan klubb än hemmaklubben. Allltså, det var inte programridning eller klubbtävling. Nej, detta var på blodigt allvar. 55 % skrapade vi ihop och jag sa innan jag åkte hemifrån att jag är nöjd med allt över 50 % :-)
Nalle var jätteduktig, kändes suverän på framridningen. Blev lite, lite spänd när vi kom in i ridhuset, tittade lite på domarkuren och jag fick inte riktigt igenom yttersidan i hörnpasseringarna men annars var han DUKTIG! Det som återkom som negativt i protokollet var:
.
* Tungan utanför
* För låg form
* För lågt tempo
.
Det där med tungan utanför diskuterade vi faktiskt på hoppningen sist. Jaja, det är som det är. jag har provat allt möjligt och jag får honom inte att hålla tungan "rätt i mun" helt enkelt, så det får vara som det är.
För låg form, ja säger dom det så...
Och för lågt tempo fick mig nästan att börja skratta. Sist jag red programridning på Saffe var det samma domare som idag och hon sa att jag red alldeles för fort. Därför tänkte jag att jag minsann skulle visa henne att travare oxå kan trava sakta! Haha, där fick jag :-P
.
Nalle fick sexa på gångarter etc, kommentar "avspänd", jag fick sexa på sits och femma på inverkan (jag SA ju att jag inte fick igenom yttersidan i hörnen) kommentar "samverka bättre med tygel och hand". Same old, med andra ord. Nästa LC:2 är den 24 okt. Dessvärre i Havdhem = skitlångt borta. Får se om jag åker men det var ju sabla kul idag så det kanske jag gör.
.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan åka med som "hinknisse" skulle vara så kul! Kram Kerstin

Helena sa...

Kerstin, det skulle va kul! Jag hör av mig när jag bestämt mig! Tack! Puss & kram