fredag 22 oktober 2010

Sen sist

Sen sist har det hänt både det ena och det andra. En vecka går så fort.
.
Nalle och jag var på hoppträning i onsdags. Han är ju suverän som vanligt medans jag gör samma gamla fel som vanligt. Är före honom över hindren, driver för lite etc etc. Men nästa gång, då jävlar! Skall även jag vara suverän, var planen :-)
Vi tävlar för övrigt dressyr på söndag igen. Sudergutarnas ridhus i havdhem, starttid 10.40. Jag vill dock bara lägga in en klausul om att ifall det spöregnar så åker vi inte. Det går nämligen inte att rida Nalle i regn, och det är framridning utomhus...
.
Jag har även varit hos käk-kirurgen. En lika givande upplevelse som vanligt. Börjar gråta så fort jag kliver in i rummet, typ. Fick min "sedering" (= lugnande) intravenöst och tuppade av. Najs. Vaknade typ halvvägs och fick panik och började hyperventilera. Käken var uppspärrad så långt det gick, jag kunde varken öppna eller stänga munnen mer och det gjorde sjukt ont i min stackars käkled. Tandläkaren fick hojta på drogansvarige som fick pumpa i mig mer lugnande och så var allt frid och fröjd igen = jag somnade om så trevligt. Man skall tydligen inte somna av det egentligen, utan bara bli "lugn och avslappnad". Haha, jag sov i ett dygn nästan. :-) Mamma och pappa hämtade mig och jag var inte mkt att hänga i julgranen då, tydligen.
Men nu till det roliga förstår ni. Idag på mitt kära arbete så känner jag att jag tuggar på nånting hårt. Gissa vad det var? Jo, en bit av lagningen från i tisdags! Wunderbar. Ringer till käk och dom säger att "då måste vi kanske göra om allt". Nejnejnejnej. Men så ändrar dom sig när jag förklarar att det bara är ett litet hörn som har lossnat och det gör ingenting alls, jag kan ha det så, inga problem vi skall inte göra om någonting alls. Då sa dom (uppfattade förmodligen paniken i min röst) att vi förmodligen bara behöver limma på en liten bit. Låter ju busenkelt. Jag kanske inte ens behöver lugnande. Så på måndag är det off to käk-kirurgen igen. Jag är stammis. Hoppas på mängdrabatt.
.
Idag hade jag inte min bästa dag på jobbet. Kassan på Ica kändes lockande. Barn kan FAKTISKT vara ganska jobbiga ibland. För det mesta är dom supergulliga och roliga att jobba med, men så finns då dagar som dessa då allt bara blir en tråkig cirkel. Barnen är trötta = bråkiga. Jag blir trött för att dom är bråkiga. Barnen bråkar mer för att stämningen är trist. Ja, ni hajjar. Jag får se till att måndagen blir extraordinärt superbra istället. Innan jag åker till käk-kirurgen då alltså. Kan bli svårt. Har en tendens att vara lite stingslig innan jag skall dit :-/
.
Badrumsbygget går framåt. Tror att vi håller budgeten rätt bra. Bilder kommer nån dag när jag får tid.
.
Imorgon skall jag rida Saffe för första gången på fyra månader. Om det blåser som idag så kan det bli riktigt spännande.
.
.

Inga kommentarer: