lördag 9 oktober 2010

Tingstäderitten

Idag var det Tingstäderitten och jag var på plats strax efter klockan sju, eftersom jag skulle hinka åt Kamilla som skulle rida 8 mil. Det gick väl sådär kan jag säga. En felridning, en tappsko och så hälta efter 6 mil. Otur och supertråk.
Nu hinkade jag bara de första 3 milen och i första grind, sen satt jag i pulstid med Catrine, tittade på fina hästar och hade trevligt. Vi gjorde inte många fel (en felprocent på mindre än en procent räknade vi ut, och de små fel vi gjorde kunda man rätta till) trots lite småstrul. (som naturligtvis inte var vårt fel)
.
Det var kul att se alla fina hästar, och fina var just vad de var! Jag brukar annars tycka att araberna ofta ser ut som bengetter såhär sent på säsongen, men i år tyckte jag att i princip alla såg fina ut, vältränade och inte magra.
Nytt för i år (tror jag?) var att det var en speciell unghästklass och det var häftigt! Att se dessa unga hästar (5 år) så välridna och vältränade var en ren fröjd :-)
.
Min kära vän Ingela kom femma i 5-milen, stort grattis! Grattis oxå till priset som bästa travare i klassen och grattis till nya jobbet!
.
Ja, nog om Tingstäde. Imorgon vet alla vad som händer. Håll the tums.
.

Sist men inte minst; på begäran:





Badrumsbygget fortskrider. Halleluja!

1 kommentar:

Mitt liv som mamma sa...

Va, kul att ni bygger ut. Blir det mer än bara badrum?
Ser ju jätte stort ut.
Kram