lördag 27 september 2008

Aerobicspass

Pust och stön. Idag var en sån där dag då jag kunde tänka mig att ta hem Lilja och ge Saffe till Ingela i utbyte... (Vad sägs Ingela? Intresserad?) Han var totalt j-vla HOPPLÖS. Inte bara rädd för kor, även om det var en dos av det oxå, men han var hoppig, het, stark, kunde inte trava, kunde inte galoppera, bockade och brallade, fjantade sig och var en stor FJOLLA och jag var så arg på honom... (Det hjälpte inte, tyvärr) Det var så illa så jag fick inte rida med Peter när han körde Madde för Saffe hade dåligt inflytande över henne. Så när han skulle trava fick jag vara på en annan åker en kilometer bort och hoppa runt som en annan idiot. Om det inte går bättre imorgon så är han till salu. (Och anledningen till att jag vågar säga så är att imorgon skall jag tömköra och det går nästan alltid bra ;-))
När jag red häromdagen var han oxå jättepigg så efter tävlingen på lördag blir det minskad kraftfodergiva för puckot. Han skall ridas hela oktober oxå, sen vila hela november och sen är det dags för vinterträning i december. (Då KANSKE jag ökar kraftfodret igen. Om han är snäll)

I övrigt så knatar livet på och jag hinner inte med nånting av det som jag hade tänkt, men det är ju som sagt som vanligt. Nalles öga är ganska bra, Omegas ben är ganska bra, Parodie har knölat av sig både täcke och grimma, stallet är så gott som färdigt för säsongen (vi fortsätter ombyggnad och målning i vår), katterna fångar möss som bara den... Det där med att katterna fångar möss har ju både bra och dåliga sidor.
1. Jag gillar ej möss = bra att katterna fångar dem
2. Många av mössen har ätit råttgift = ej bra att katterna äter dem
3. Jag gillar som sagt ej möss = ej bra att katterna alltid vill komma och visa hur duktiga dom är som har fångat
4. Även om jag ogillar möss så gillar jag inte djurplågeri = jag ogillar att katterna är barbariska och leker med mössen innan dom har ihjäl dem

Ja, ni hajjar.

Vi har börjat bantar-tävling på jobbet. Jag ska vinna! Jag skall bli smal, smal, smal = lycklig, rik och vacker och framgångsrik. (Vaddå? Får man inte allt det där på köpet om man blir smal?) Fast förresten, lycklig är jag ju :-) men visst skulle jag må bättre av att bli av med 14 kg. Så hejja på mig och håll tummarna och bjud mig inte på godis för fan. Jag skall träna, äta nyttigt mm och en massa andra saker som jag inte kommer att kunna hålla så nu säger jag inget mer om det.

På onsdag kommer min bror hem efter mer än ett år i Taiwan. Jag säger bara : Välkommen hem! Och allt bullshit om att Gotland är ett ställe för loosers (jo det är sant, vissa påstår det) tycker jag säger mer om den som säger det än om Gotland... Allt blir vad man gör det till, så är det. Jag är lyckligare här och nu på Gotland än jag någonsin var när jag bodde i Kalmar eller i Flen (Ok Flen är en jävla håla, nu vet ni det) Visst finns det saker som är bättre på fastlandet, men det är tvärtom oxå...

.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hästar o småbarn har ungefär samma mått av egen vilja ser jag :-)
Patrik

Anonym sa...

Jag ska hejja på dig, det fixar du! Lätt som en plätt...! Hade själv velat gå ner några kilon som smög sig på i sommar. :( Jag kan inte äta nånting, typ en glass så har jag gått upp två kilo.. Som sagt, lite bättre ämnesomsättning hade inte varit dumt! Vi hörs!
Kram