onsdag 3 september 2008

Litet tag sen nu...

... men det har lixom varit lite mycket. Har heller inte blivit direkt överöst med mail från trogna läsare som saknat mina välskrivna inlägg. (Nej jag är inte bitter. Bara realist)

Saffe har inte varit halt en enda sekund sen tävlingen och i söndags hade han vilat klart. Han brukar få gå i hage en vecka efter tävling, så även denna gång, alltså. Jag longerade i lördags för att kolla rörelserna, inga probs. Snarare tvärtom.
Red måndag och tisdag, vila idag och imorgon. Han har varit pigg (höll på att ramla av 2 ggr i måndags) och igår när jag red lite lätt lösgörande på en stubbåker under uteritten så var han så STARK. Brukar han inte vara... Men han kom loss ok så jag kunde rida vidare. Och han gick förbi korna på ett trevligt sätt. Ska försöka få kontakt med Åsa så jag kan rida lektion på lördag.

I övrigt är allt som det brukar, fast värre. Har varit borta fem av sju kvällar, så nu är det hemma som gäller ett tag. Peter har byggt färdigt halva stallet (Han är bäst!) och börjat måla, jag målar ännu på garaget. Det går sakta och inte ens säkert, men jag hoppas bli klar innan vintern... Jag tror jag började måla i juni, men vem har bråttom?

Nalle mår bra, stona mår bra men Parodie är skygg... Fick på henne grimman igår igen iallafall, hon kastade av sig den i helgen igen. Madde skall till kliniken på Kalmartravet nästa onsdag och göra en utredning. Är hon halt? Och var sitter isåfall problemet? Tänk om dom bara kunde prata.

Peter sitter och kollar på världens dåligaste film, PingPong Kingen. Jag gav upp och gick och satte mig här istället. Men nu börjar alldeles strax Idol. Skall ge det en chans i år med, nya juryn och allt.

Slit inte ut er.

.

1 kommentar:

Anonym sa...

Trodde faktist att du köpt en lott, vunnit och försvunnit... kanske till en söderhavsö.