lördag 20 september 2008

Målar stall

Ett litet tag sen nu, men datorn har fuckat. Lite pinsamt att ekänna detta, men det var faktiskt min icke IT-duktiga sambo som fixade. Jag försökte göra en j-vla systemåterställning - fungerade ej. Peter försöker - det fungerar. Jag stod iofs bredvid och talade om hur han skulle göra, men ändå. Datorn kände nog min "hata-datorer"-attityyd och vägrade därför att samarbeta... I vilket fall som helst så fungerar det nu igen, och jag börjar inse vikten av att ha en extern hårddisk...

Här har väl inte hänt så extremt mycket... Saffe har styrketränat och varit hyfsat duktig, alla hästar har blivit vaccinerade och Nalle har fått nytt recept på ögonsalva. Det var lite bättre någon dag, men så vände det igen, sabla skit. Nu är det ju inte så mycket insekter så jag vet inte vad det är... Men jag ska hälla i lite kortison oxå, så är det nog snart bra?

I helgen är vi lediga, hade inget alls på agendan (förutom dressyrträning i Sjonhems ridhus imorgon, 1 tim) så det är hemmafix som gäller. Har plockat en miljon kilo fallfrukt, klippt gräset, målat i stallet (dalablått - ursnyggt), ställt in utemöbler, sett två filmer... Och klockan är inte ens 14.00. Detta är fantastiskt. Jag skall snart dammsuga oxå, innan jag går ut och börjar slåss med ogräset i rabatterna för sista gången detta år.

Filmerna ja, P.S. I love you och One last thing... Grät ju såklart till båda för jag är ju så blödig... Iallafall så var den första bättre än boken (för ovanlighetens skull) och jag kan rekommendera båda. Häromkvällen såg vi Reign over me och den var jättejättebra. Adam Sandler är bättre på seriösa filmer än på komedier tycker jag. När han försöker vara rolig blir han blott och bart fånig.

Apropå byta jobb - är det nån som har nåt välbetalt och vill byta med mig så säg bara till.

.

Inga kommentarer: