fredag 5 september 2008

Äntligen helg!

Hjälp, vilken lång vecka. Ändå varit hyfsat lugnt på jobbet (ser inte fram emot nästa vecka...) men som sagt... En del föräldrar skickar sjuka barn till förskolan = förenklar inte vårt jobb särskilt mycket alls. Men det är väl så det är. Visst är barn ofta snuviga och så, men min favoritkommentar är: "Han/hon är snorig och hostar men har inte feber!" Och? Man kan väl för fan va sjuk utan att ha feber?

Här hemma är vi iallafall hyfsat friska dom flesta av oss. Peter känner sig lite hängig, men jag tror egentligen att han oxå mest är trött efter en lång vecka. Lagar revbenspjäll åt honom ikväll, och med nåt glas vin till det så känner han sig nog snart bättre igen :-) (Hoppas jag iallafall. Tänk om det blir skitäckligt. Jag har aldrig lagat revbenspjäll förut... Men jag fick receptet av en kollega som är en äkta husmor, så det går nog bra. Annars skyller jag på dig B! ;-))

Saffe har vilat två dagar och fick idag en tömkörningsträningsstund. (Varför använda korta ord när man kan använda flera stycken och sätta ihop till ett långt?) Ni vet min favoritveterinär har gjort mig nojjig, så nuförtiden kontrolleras Saffes ben minutiöst två gånger om dagen. Ikväll fick jag för mig att han hade en galla på ett ben som inte varit där tidigare. Sabla. Men ingen värme nånstans och ingen ömhet. Men galla på ETT ben? Känns inte bra. Jag måste bergis amputera. Jävla satan. Peter sa till mig att kamma till mig och tömköra på och se om det syntes nåt i hans rörelser. Jag fick honom att stå bredvid och se på, men ingen av oss såg någon minsta orenhet i något av varven i någon gångart.
- Vi kanske är hemmablinda?
Vi har haft hästar i över 20 år, så pass mycket erfarenhet har vi nog så vi kan se om en häst är helt eller inte? (Tydligen inte enligt Ni-Vet-Vem) Iallafall, dagens slutsats blev att Saffe mår fint, har inte ont nånstans, alla ben sitter kvar och inget är av, han rör sig så nära felfritt man kan komma och han är sabla fin rent generellt. Han skötte sig exemplariskt under tömkörningen. FIN i formen och så jobbade med tagen bakdel så trevligt i skritten. Åh vad jag gillar när det går bra! :-)
En sväng och nya skor imorgon och så dressyrlektion för Åsa på söndag. (Ska be henne kolla rörelserna oxå, lite extra)

Dom andra kusarna mår fint dom oxå, Nalle går barfota nu, han har fina, bra hovar och rids ju inte så jättehårt. Madde går och tillfrisknar(?) och samlar kraft inför klinikbesöket nästa vecka, och småtjejerna är bara allmänt... som dom är, lixom. Tycker Omegas bakben börjar se lite tråkigt ut redan, ska tvinga Peter att ta tag i det precis när som helst.

Nu är revbenspjällen snart klara. Sen får jag gå ut och ta in hästarna och linimenta Saffe med det nya superlinimentet och linda honom (IFALL det nu skulle va nåt med den där gallan...) lite tidigare än normalt för jag känner att jag kommer vilja däcka i soffan hyfsat tidigt ikväll.

Några små punkter innan jag avslutar bara:
* Se inte Pingpong-Kingen. Den sämsta jävla skit jag sett.
* Höll lektion i veckan för en söt flicka på en stor häst. Det är kul att vara igång med lektionandet igen!
* Önskar att inte anmälningsavgifterna till distanstävlingarna var så dyra - då skulle fler vilja prova på!
* 50-års fest imorgon. Kan inte följa med. Har inget att ha på mig. Är för jävla satans fet. (Men jag ska dricka så ingen kommer iallafall att tro att jag är gravid)
* Jag ber om ursäkt för att jag har börjat svära så förbannat mycket.
* Min bästa vän är gravid. Grattis, tösabit! (Jag hjälper dig med allt jag kan och delar gärna med mig av min enorma kunskap om graviditeter... eh... jaja, du hajjar)
* MSNs sida på nätet är CP. Den dyker bara upp helt plötsligt.
* Hej kära bror i Taiwan!
* Läs atta böcker av Elizabeth George, allrahelst dem om Kommisarie Lynely. Varning för gråtavsnitt i sista!
* Arn-filmen har ett skit-slut.
* Varför dansar Danny Saucedo inte med den där Malin i Eurovision Dancecontest? Tror iofs att han har större chans med den där söta Jeanette.
* Det var nog allt.

.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå där :) Är det höst och kallt därhemma nu? Det börjar bli kallt här också, idag är det bara 26 grader klockan nio på morgonen...