tisdag 9 september 2008

Utan anmärkning




Idag har Saffe och jag varit på kliniken. ATG-kliniken i Visby, på Skrubbs travbana. Där träffade vi en mkt trevlig veterinär. Hon klämde på hans ben (Sa:"_-Är det den här lilla gallan du kommit hit för?") tyckte att gallan var lindrig, snudd på inget alls. Hon tittade på honom i skritt och i trav och på böjt spår och hon tittade när jag longerade och klämde till och med på hans rygg. Hon gjorde böjprov på båda frambenen. Ingenting. Hon såg inget fel, hittade inget fel. När jag berättade att vi blivit veterinärstrukna så sa hon :"- Ja nu är det då iallafall ingenting" och tillade att det ibland kan vara svårt att se, om man inte är jättevan vid travare. Och när vi då dessutom hade fått springa i ojämnt nedförslut på tävlingen så tyckte hon utan att veta all fakta att vi kanske kunde ha fått springa en gång till... Jaja. Nu går vi vidare.

Han är iallafall hel och fräsch och hon såg ingen som helst anledning till att jag inte skulle rida som jag brukar och anmäla och tävla. Utan tvärtom, det tyckte hon absolut att jag skulle göra.
Hon sa dessutom att han var väldigt fin i kroppen :-) Jag blev bara liiiite stolt eller så...

Så det kändes bra att veta att jag har ryggen fri. Så får vi väl se hur det går på Tingstäderitten, men nu är han genomgången så nu vågar jag rida på. Ska bli kul!

Med dom andra pållarna är det bara bra. Eller inte med Madde, men hon ska ju till Kliniken i Kalmar imorgon så snart vet vi nog vad det är för fel på henne oxå. Nalle och småtjejerna lunkar på, ska täcka dem snart. Det har ju varit lite varmare nu några dygn, men snart kommer det nog att bli ganska kallt på nätterna, och framförallt fuktigt. Vill ju inte att fölisarna i magen skall frysa ;-)

Apropå nåt helt annat så tog jag upp ämnet Viktväktarna på jobbet med chefen idag. Han var väl inte riktigt så lyrisk som jag hade hoppats, men han skulle fundera så skulle vi få svar nästa vecka. Hold your thumbs!

Jag har ont i halsen.

Fått bilderna av pappa från hoppträning i somras. Ni får se dom ok:aste.

.

Inga kommentarer: