måndag 29 september 2008

Behåller Saffe ett tag till...

Tömkörningen gick ju såklart helt ok. :-)

Idag kom det ett hällregn på ca 30 min, gissa vad jag och Peter gjorde just då? Jo, vi var ute med hästarna, ca. 30 min hemifrån. Peter körde Madde och jag red gamla Nalle. Tempot blev lite högre än vi planerat eftersom det som sagt hällregnade och blåste och blev svinkallt. Nalle blev sur, han gillar inte att få regn i näsan, så han vände och skulle BACKA hem. Jag försökte tala om för honom att det inte var någon god ide´. Uppskattades inte. Han tänkte ringa Hästombudsmannen, men han fick tyvärr inte låna min mobil, så det fick bli som jag tyckte ändå. Väl hemma fick han liniment och täcke och så... slutade det regna!

Vilken debatt det kan bli om helt korkade saker, har ni tänkt på det? Jag skrev att jag inte tycker att man skall racka ner på Gotland (eller på några andra ställen heller för den delen) för dom som har valt att bosatt sig där har ju i många fall gjort ett aktivt val och bestämt sig; Här vill jag bo! Jag tycker inte att man skall döma folk helt och hållet efter vart man bor. Gotland = Pucko, Stockholm = brat, ja ni hajjar... Puckon finns det överallt och likaså sötnosar. Jag bor på Gotland och trivs här, och vet ni vad? Jag är en fantastisk människa iallafall. Eller kanske JUST DÄRFÖR!
I vilket fall som helst så tog "en del" tydligen åt sig och kommer med diverse bortförklaringar om "att man växer ifrån ön" och annat jävla skitsnack. "Man" växer inte alls ifrån ön. Visst finns det dom som gör det, givetvis, men det innebär inte att vi som bor här har stannat i växten. Man kan växa enormt som människa även om man bor på Gotland, det är jag ett levande bevis på. Jag har varit ifrån ön några år och växte av det oxå, men meningen med livet är att växa, oavsett plats. En plats som är rätt för en kan vara fel för en annan. Så snälla ni, sluta snacka skit. Jag bryr mig från och med nu inte ett jävla dugg om vad ni säger. Gotland är en underbar plats.

.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt, jag trodde ett tag att du skulle tvångsbyta om det inte ordnade sig... Blev lite orolig ett tag=).