söndag 14 september 2008

Långhåriga kor är okej

Tog en liten runda på gamla Saffe idag, skulle kolla lite nya vägar. Blir helt trött när jag tänker på att jag bott här i mer än ett år utan att hitta (eller ens försökt hitta) dessa underbara vägar som jag red på idag. Mjuka, galoppvänliga barrtäckta vägar, slingriga, mysiga stigar... Det var jättekul och det finns mer att hämta i dom skogarna :-)
Saffe skötte sig ganska bra, men jag måste nog ta i lite hårdare med honom nu igen - jisses så pigg han är! Energin bara sprutar genom öronen på honom, ungefär. Han fick samla ihop sig ordentligt sista 3-4 kilometrarna och gå fint i form och öva tempoväxlingar, och det gjorde han oxå riktigt trevligt.
Vi gick förbi en hage med långhåriga kor. Sjukt söta! Inte ens Saffe tyckte dom var läbbiga, utan helt ok. Jag skulle lätt kunna ha en sån i trädgården, sabla va dom är gulliga!

Nu har vi täckat alla hästarna. "Redan?" tänker säkert en del av er nu, och på det kan jag bara svara: Ja. Omega, Nalle och Parodie går ju ute på en åker dygnet runt, med lite vindskydd i form av träd, men vi kände att det blev lite blåsigt och regnigt för dem, så vi satte på dem regntäcken.
Omega har fått linda på sitt ben och går bra och verkar inte ha ont. Det var lite varmt en dag, men nu är det som sagt bättre igen. Hon hade nog bara sprungit lite mycket just den dagen.
Nalle har haft ont i sitt öga i en vecka ungefär, men idag såg det riktigt bra ut igen. Kanske kan ta ut honom på en liten tur imorgon, om det ännu ser fint ut då. Vill inte rida honom när ögat är inflammerat. Även om han inte springer med ögat så vet ni själva, man vill inte direkt ut och motionera om man har ögoninflammation eller bruten handled eller så. Även om man inte springer med varken ögon eller handled.
Madde mår bara fint. Hon skall sättas igång igen om en och en halv vecka lite försiktigt, så får vi se hur hon känns då. Har inte fått räkningen från kliniken än, varken Saffes eller Maddes, det skall inte alls bli speciellt spännande att mottaga dem... Suck. Men vad gör man inte.

Take care.

.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Helena!
Skönt att hästarna mår bra,förutom Nalles öga då.Cooper och Lad är inte täckade ännu,dom har ju lite vind och regnskydd.Ingen av dom har gjort något på länge men jag ska snart sätta igång dom lite försiktigt.
Hälsn Mamma och Pappa
PS.Hälsa Peter. DS.

GÖREL sa...

kul med nya vägar, nu blev jag nyfiken på var de finns... hi,hi tänkte på min tjockis med täcke... han får nog vänta tills stormen kommer.... kramar från görel