söndag 21 september 2008

Dressyrträning


Dressyrträning utan instruktör idag, gick jättebra. Saffe var duktig och jobbade på fint med övergångar, tempoväxlingar och lite skänkelvikningar. Galoppen gick riktigt bra och vi grälade inte alls. Det är roligt när det går bra, jag tror jag har sagt det förut nån gång :-)

Under tiden som jag var i Sjonhem så målade Peter i stallet så nu börjar det likna nåt! Ska sätta in "före" och "efter"-foton sen, så ni får se hur duktiga vi (mest Peter) har varit. Jag är verkligen nöjd. Så blir det andra halvan av stallet nästa sommar, och förhoppningsvis även sadelkammare då. *håller tummarna*

Nalle fick gå med Madde ut på en knapp timmes skritt-tur idag oxå. Hans öga såg helt ok ut och han ville och behövde få komma ut lite. Han var pigg och glad och snäll som vanligt, gamla tjockisen. Ska snart lämna Parodie till Håkan och Linda, och då får Omega och Nalle komma in. Blir skönt för dem, att vila lite inne brukar dom gilla. Och få lite mer människo-kontakt och omvårdnad. Hästar brukar gilla att gå på bete ett tag, men sen brukar dom bli glada över att få komma in igen oxå.

Helgen har gått tok-fort och imorgon är det måndag igen och oj vad jag känner mig inspirerad inte. Föräldramöte på tisdag (stor suck) och styrelsemöte med WRK på onsdag (Mitt första. Jag är ju KLUBBGRENLEDARE i distans. Wow.)

Glömde nästan - HEJA LUDDE! Lutfi Kolgjini vann Åbys Stora Pris igår med Garland Kronos, över fransmannen L`Amiral Mauzun. Heja heja heja! Alla trodde att fransmannen var oslagbar, men HA! Där fick dom. Ludde satte dem på plats! Go Ludde! (Alltid gillat honom)

.

3 kommentarer:

AnnaLauritsen sa...

Trevlig blogg du har! Nästan likadan som min :-) Iallafall till utseendet...

AnnaLauritsen sa...

trevlig blogg du har! Nästan likadan som min :-)

Anonym sa...

Heeeeej!
Första gången jag läser, kom på att du skrivit i nåt mail om din blogg och var tvungen att läsa. Vad bra du är på att skriva!
Förlåt att jag är så uuuuuuuurusel på att hålla kontakten! Men du ska veta att jag tänker på dig ofta men sen blir det inte mer, du är ju jätteduktig på att maila och jag läser men sen har jag aldrig tid,lust mm att skriva tillbaka, förlåt!!! Jag är en dålig människa jag vet men jag vet aldrig vad jag ska skriva..
Sitter på jobbet och ska jobba hela helgen = tråkigt. Känner mig lite halvrisig också.. Mkt har hänt sen sist, skriver på mailen om det istället. Kram så länge