fredag 20 juni 2008

En aktiv midsommarafton

Inte ligga och slappa i hängmattan på midsommarafton inte! Med målvikten i sikte började jag dagen med en 20 min promenad innan frukost, red sen Saffe lösgörande på åkern i 35 min. Jobbade som vanligt form och galopp, sen lite på "läxan" som vi fick av Åsa, flytta bogen samt övriga sidvärtsrörelser. Efter lite åbäkande så gick det ok. Kom loss i båda varven, och även om han inte gjorde det lekande lätt och med sprudlande glädje, så gjorde han det dock. Duktig ponke.

Under tiden hade Peter skott om Madde och när han skulle köra bestämde jag och Nalle oss för att följa med. Det blev en ganska lugn tur på lite över en timme. Nalle kändes lite knackig till en början, och jag hade självmordsförsöket i färskt minne... Men efter lite uppvärmande skritt och trav kändes han som vanligt (lite seg alltså) igen och vi hängde på den galna travhästen och hennes kusk :-)

När vi kom hem rensade jag alla rabatterna, gjorde potatissallad inför kvällen, tog in och fodrade hästarna, tog en promenad med stavarna på 35 min, släppte ut hästarna igen...

Och det jag vill ha sagt med detta är naturligtvis FAN VA JAG ÄR DUKTIG! Nu hoppas jag bara att detta aktiva liv syns på vågen oxå för annars blir jag förbannad och återgår till mitt soffliggarliv. Jag menar, om det ändå inte hjälper att vara duktig, varför ska man då vara det? Ni fattar vad jag menar...

Det är förresten flera som bantar i vår familj. Zodiac (en av katterna) står på konstant bantningskur, men nu är det även dags för Madde och Nalle. Dom är lite tjocka, bara att inse! För även om Nalle är 21 år och pensionär så mår ingen bra av att vara tjock. Och Madde är en tävlingshäst som skall springa snabbt, och det är svårt med en stor mage i vägen. Saffe och Peter och även Tulo (den andra katten) är ju slimmade så dem är vi andra lite sura på. Tycker att ämnesomsättningen borde delas ut lite jämnare i hushållet...

Klockan närmar sig 22 och då är det kommisarie Lynley på TV. Böckerna är som vanligt bättre än serien, men det duger bra ändå. Innan dess måste hästarna in, så... Adjö! Trevlig midsommar och ha det toppen!

p.s. Undrar om blankrad funkar idag? d.s. (Nej, det gjorde det inte. Jag FATTAR inte detta!)(femtielva försök senare... YES! I DID IT! BLANKRAD!)

Inga kommentarer: