måndag 23 juni 2008

Inställd hoppträning


Den omtalade hoppträningen blev inställd.

Istället för hoppträning blev det att vi åkte med Peter och Madde in till travet (Visbytravet Skrubbs, alltså) och tränade lite allt möjligt. Dels psykträning för ni vet, inne på travet, där Saffe har bott i ganska många år, DÄR FINNS DET LÄBBIGA GREJER! Som typ, hästar, vagnar, höbalar... Ni vet sånt som travare normalt (inte) är rädda för. Iallafall så tog vi oss ner i sandgropen oxå för ca 20 min styrketräning och så en liten uteritt efter det. Skötte sig väl i det stora hela ganska bra. Att han är sådär fjompig är väl ett friskhetstecken och ett tecken på att han är pigg och i bra kondition och form. (Men lite jobbigt är det ibland)

Madde gick ett ganska hårt jobb och var duktig hon oxå. För hennes del väntar provlopp på lördag. Det är ju tävlingar på Skrubbs imorgon men Madde skall inte ut. Däremot skall Peter kör pappas häst, Cooper Noa Bells. Han ligger mig ganska varmt om hjärtat eftersom vi hade honom här hela vintern när pappa var sjuk, och jag red honom väldigt mycket. Det är en snäll och trevlig häst som alltid jobbar på.

Nalle har motionerat sig själv i hagen, han springer ganska mkt när han blir själv. Men han var inte svettig när vi kom hem, så han hade nog hållt sig ganska lugn iallafall. Har fått sätta på fängelsedörr på hans box för han rymmer ju hela tiden! Lärde sig hur man fick upp boxdörren och mötte oss i trädgården så gott som varje morgon. Vi gjorde om stängningsanordningen men det funkade två nätter sen hade han lärt sig den oxå. Sabla huligan! Men nu kan han omöjligt öppna för nu är det en "hel" dörr, så han kan inte stå och hänga ut i stallgången längre. Lite tråkigt men vad skall man göra..?

Såg trav på tv nyss, Commander Crowe tog sin 21 raka seger. Jag är typ kär i honom. (Det är han som är på bilden men det fattade ni väl?)

Jag är inte 100% överens med den här bloggen. Nu kan jag få blankrad men jag kan inte få jämna kanter... Jaja, antar att man inte kan få allt...

Inga kommentarer: