söndag 22 juni 2008

Sex and the city


Var på bio med Ingela igår, såg Sex and the city. Jag säger bara... 5+! Superbra! Inte en enda häst med i hela filmen, men det behövs tydligen inte alla gånger. Rekommenderar den absolut till alla som gillade serien!

I övrigt har det väl inte hänt så mycket... Jag tränar på som vanligt, Saffe gick en tur idag när Peter körde Madde. Panikattack för anfallande ungnöt så vi var 100 m ute i åkern och han var icke kontaktbar på en kvart ungefär. Men bortsett från detta var väl allt normalt... Han galopperade jättelugnt och fint, det är ju alltid en bonus, men han ligger ändå inte så mkt på plus idag...

Har putsat läder i flera timmar framför tv:n. Värst vad grejer man samlar på sig! Och om jag säger såhär, min sambo är inte världsbäst på att putsa, så att putsa en av hans selar tog ungefär lika lång tid som att putsa fyra av mina träns, tre hjälptyglar, en longeringsgjord och en sadel. Det var ganska ingrott och han tyckte att ftersom han är så dålig på att putsa så är det nog kanske bäst att jag tar hand om det i fortsättningen. Förvisso har han en poäng, men... Hmpf!

Var även med Ingela och kollade på en häst. Ett 10-årigt travarsto som var riktigt trevligt men väldigt oridet. Vi får väl se vad hon bestämmer sig för...

Dags att ta in pållarna. Sen sova för imorgon börjar allvaret igen. Jobba...

Inga kommentarer: