lördag 14 juni 2008

Nytt liv, nya vanor...

Jaja, den har ni hört förr, eller hur? Men den här gången gäller det något så enkelt som en uppdatering av bloggen och dess utseende. Jag skall nämligen skaffa en HEMSIDA. Eller nej, WEBBPLATS heter det (sa min pappa bestämt till mig, som om jag var fyra år och ingenting begrep, ungefär) Och då, när jag nu skall ha denna webbplats, så måste jag ju ha en blogg som är relevant. Inte bara tramsig.
Eftersom min hemsida (jag tror jag fortsätter kalla den för det, oavsett vad pappa säger)kommer att handla om distansritt, så kommer oxå min blogg till stor del att göra det i framtiden. Så alla de miljoner som läser in blogg som INTE är intresserade av hästar, ni kan ta bort denna länk från Era Favoriter. För nu blir det mycket häst här. Men inte bara. För tro det eller ej, jag har ett liv som innehåller annat än hästar och stall. Faktiskt. (Idag har jag t.ex. varit på loppis. Sjukt kul. Köpte julpynt till stallet, haha.)
Igår iallafall så var det dags för dressyrlektion för min braiga instruktör Åsa Nilsson. Hon är snäll och lugn och bryr sig inte om att vi mellan varven är ganska hopplösa, utan fortsätter att uppmuntra oss och får oss att jobba på även när man vill sälja hästen och skaffa kanin istället. Saffe gick snudd på sagolikt mellan varven!
Vi jobbade mest med ställning och form, öka minska volter, skänkelvikning och så flytta in bogen innanför spåret på långsidorna (SVÅRT!) Till alla er som inte varit 100% uppmärksamma kan jag säga att Saffe är en travare och travare är inte alltid så lätta att rida dressyr på. MEN Saffe är ju inte som andra, så han var jättefin och stadig i formen, nu när hans matte (jag) har lärt sig att hålla i tyglarna och inte låta dem glida mellan fingrarna... Han har oxå blivit bra mycket liksidigare efter behandlingen av equiterapeuten Johanna som har varit här två gånger med 14 dagars mellanrum. Kort sagt, en mycket trevlig lektion och nöjd häst, ryttare och, vågar jag påstå, instruktör.
Så det var vila idag och äta gräs på gräsmattan och så blir det tömkörning imorgon.
Nu börjar snart matchen, dags att parkera framför rutan. Heja Sverige! (Jag tror på 2-1 till Sverige)

Inga kommentarer: