måndag 16 juni 2008

Hoppträna..!

Ringde nyss till Erling, en ganska "känd" och välmeriterad hopptränare som är på Gotland över sommaren. Vi skall hoppträna för honom nästa måndag. Jag är rädd redan nu. Jag är ju Sveriges mesigaste när det gäller hoppning. Men han vet att det inte är höjderna jag är ute efter, utan gymnastik och mångsidig träning, så jag hoppas att han lägger det på en "lagomnivå" så jag slipper börja gråta... :-/

Igår var det tömkörning för den kära Saffe, han var jätteduktig. Fick jobba lite galopp, han tycker det är tokjobbigt men han gör det som en duktig ponke (Men måste kasta med huvudet. Bara lite) Det är ju galoppen som är svårast för oss, men vi kämpar på. Som jag sa till en vän idag, det han inte kan måste jag lära honom. Kan inte räkna med att jag skall vakna upp en morgon och gå ut i stallet och Saffe kan allt. Det hade ju varit trevligt naturligtvis, men...
Han har utvecklats enormt sen jag fick honom, och allrahelst de sista månaderna, sen vi började rida för Åsa, så har han utvecklats i markarbetet och blivit stadig och fin i formen. Men som sagt, det finns alltid grejer kvar att jobba med... Just galoppen är ju ganska viktig tycker jag i distansridningen, det är ganska vilsamt att rida en mjuk, fin galopp... För att inte tala om vägvinnande.

Red ut en sväng på min gamla Nalle igår oxå, han var sig lik. HAN kan galoppera mjukt och lugnt, tänk om han kunde träna lite med Saffe i hagen...

Idag är det vilodag för pållarna så jag skall ta och städa lite. Det är ju iallafall fint när det är klart, även om det inte är så kul.

p.s. 12 mm regn sen i fredags. Än finns det hopp om betet... d.s.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visste inte att han var "känd", nu har paniken övergått från lätt till medelsvår;). Väntar med spänning på "hemsidan".